Het Pinksterweekend is voorbij en wat hebben we een hoop meegemaakt dat weekend. Vrijdag ben ik naar moeders in Den Haag gegaan. Ik heb daar lekker de Pinksterdagen wezen logeren. Even weg van alle boosheden en stress, even weg van de zogenaamde "zelfstandigheid" van het Zeehos. En boosheid had en heb ik bij me. Want woensdag kreeg ik een onaangename verrassing. Na onderzoek is gebleken dat er nog altijd legionella in mijn waterleiding zit. Ik ben des duivels daarom. We zijn al een jaar met dat gezeur bezig, de waterleiding is al helemaal omgelegd om het probleem te verhelpen, ze hebben hem al doorgespoeld ook en nog zit het erin. Volgens mij is het gewoon een rot smoes om meneer Klok aan het werk te houden, anders moeten ze hem zeker ontslaan. Ik ben volledig uit mijn dak gegaan woensdag. Vandaar ook de zwaar gecensureerde blog. En dan heb ik nog boosheid bij me van datgene wat ik even zou laten rusten. Maar laten rusten is wat anders dan boosheid kwijtraken, dat raak ik kwijt als ik er behoorlijk op zou gaan schelden.

Maar goed, vrijdag ben ik dus naar Den Haag gegaan. Zaterdag had mijn nichtje haar verjaardagsfeest en daar zijn moeders en ik geweest. Heel gezellig, best druk ook en heerlijk chinees gegeten. Was een geslaagde middag/ avond.

Zaterdag was ook de dag van Anouk (sombere smiley), we stonden in de finale van het Eurovisie Songfestival. Stoppen we nu eindelijk met die flauwekul of gaan we volgend jaar weer omdat de begrafenis en crematie "Birds" van Anouk ons op een negende plek heeft gebracht ?? Iedereen was reuze positief over het sombere nummer. Ik heb werkelijk geen greintje kritiek gehoord, dus of iedereen likt enorm graag hielen, of iedereen is doof en hoort niet dat het een lied is wat het "Waarheen, waarvoor," uit de lijst van top tien nummers van de uitvaart-muziek-lijst wipt.

Zondag was het weer zeer bedroevend en nog steeds eigenlijk, alleen maandag zijn moeders en ik echt naar buiten geweest omdat het redelijk droog was (helaas maar tot de middag, daarna gaven de Weergoden weer zwemlessen) En met dat droevige weer stonden tig-duizend mensen opgewekt te wezen in Biddinghuizen. Ze hebben het echt niet getroffen, Ook van hen houdt God schijnbaar niet meer.
Waarom ik weer zo over God denk ? Nou ja, eigenlijk door het nieuws van zondagavond. De broertjes Ruben en Julian zijn terecht, allebei dood. Op zo'n moment verlies ik eigenlijk al het geloof in God. Het weer vertrouw ik Hem al niet meer toe, omdat Hij daar behoorlijk mee aan het klooien is. Duizenden mensen hebben gebeden dat de jongetjes veilig terug zouden keren en wat doet Meneer God ? Beschermt Hij ze ? Welnee, Hij laat ze wel gevonden worden, maar wel als ze al dood zijn. Maar roepen dan de gelovigen, ze zijn veilig thuis bij de Heer. Wat een feest !! Maar vergevend als de Heer is, is tot grote verrassing en vreugde van de jongetjes, hun eigen vader ook in de hemel. Die wil je volgens mij ook best tegenkomen na wat hij je aangedaan heeft.
Maar goed, laat ik hier maar niet verder op ingaan, dan ontstaan er ook weer zinloze en oeverloze discussies.

En nu ben ik weer thuis en ik werd verblijdt met verrassend nieuws, Jan van Moorsel gaat weg !!!! Woeiiiii, toeters, confetti, gaaf !!!! Hij gaat naar een of ander tehuis in Deurne waar hij zich daar dan fijn mag aanstellen. Heerlijk dat hij dat niet meer hier doet !! (polonaise lopende smiley's) En hij heeft het toch zo doorgedramd dat hij toch een buikdyalise krijgt, nou gefeliciteerd hoor Jan, ik hoop voor je dat het experimant je brengt wat je hoopt dat het je brengt. Want de experimenten van dokter Vliegen kennende loopt het meestal erg beroerd met je af. Maar goed dat is mijn ervaring.

Straks eens kijken wat ik moet doen bij André Neele, want onder het mom "zelfstandig zijn" ben ik toch niet van plan om alles uit de handen van de begeleiding te halen. Ze doen zelf ook nog maar iets hoor, anders zoeken ze maar een andere baan, als ze de zorg niet aankunnen.

Nou dat was zo een beetje het Pinkstergebeuren. Morgen weer meer..................... latersssssssssss !!

Reacties

Populaire posts van deze blog

Waarschuwing geen blog voor kinderen !!!

Even

Het Haga ziekenhuis