"Wat zijn jouw blogs toch lekker positief (knipogende smiley)"
Maar moet een blog positief zijn dan ? Een blog is toch een middel om zaken van je af te schrijven, een middel om door spot mensen over zaken te laten nadenken. Maar het kan ook een middel zijn om mensen en zaken tot de grond toe af te branden. Maar positief ?
Ik ben zelf denk ik niet positief (smiley), want ik heb geen flauw idee waar een positieve blog over zou moeten gaan.

Ik vind het al heel positief als er in een blog staat dat ik een fijne dag heb gehad, of dat ik enorm gelachen heb. Of lekker voor mezelf gekookt heb, of dat anderen zo genoten hebben van mijn kookkunsten. Ik vind het ook behoorlijk positief als ik over mooi weer kan schrijven en een strand vol bruingebrande mannen (kwijlende smiley) Maar ja, helaas gebeurt dat niet en als ik er over zou schrijven zou het een fantasieverhaal worden. Ook leuk misschien, maar niet mijn idee over hoe een blog zou moeten zijn.

Positief is best leuk, maar aan de andere kant is positief ook erg saai. En soms ook negatief, want je zult maar te horen krijgen dat je seropositief bent, nou dan ben je echt niet blij hoor...

Vroeger vonden mensen mij wel positief en opgewekt en vrolijk. Tegenwoordig vragen ze (al dan niet als grap) of ik wel gelukkig ben. Ik denk dat mijn ziektebeeld ook mijn positiviteit heeft veranderd. Mijn hele doen en laten heeft veranderd. Ik weet van mezelf dat ik minder vrolijk en opgewekt ben, al zouden mensen dat misschien niet zo gauw denken, maar ik heb hele goede maskers. (smiley als clown) Misschien heb ik ook wel een heel andere voorstelling gekregen wat nou echt positief is en wat niet. De tijdgeest heeft geleerd dat positiviteit zoveel addertjes onder het gras heeft. Dat het net als geluk heel breekbaar is. Net als de Magie, het is er wel, maar het kan ook zo weer verdwenen zijn.

En eerlijk gezegd vind ik deze blog tot nu toe ook niet erg positief (smiley) Ik weet wel dat ik achter al mijn blogs sta, dat ik ze wel plaats met een gevoel van genoegdoening. Met een soort gevoel van trots. Ik ben ook trots als mensen mijn blogs lezen, dat vind ik erg positief. Vooral ook als men er wat over zegt of er naar gaat handelen.

Ik denk dat mijn blogs een wisselwerking zijn van positief en negatief, er wordt iets goeds benoemd en iets afgekraakt, op die manier. En wat vindt de lezer positief of negatief, dat komt er ook bij kijken natuurlijk. Wat ik als positief ervaar en beschrijf, kan een ander als iets negatiefs zien. Denk aan de neerknuppel allochtoon. En sommige dingen zijn gewoon honderd procent negatief, zoals de blogs over Setfire. Maar ook dat heeft een reden, althans voor mij wel. Mijn reden hoeft natuurlijk niet de reden van de lezer te zijn.

Een positieve blog, geen idee hoe die zou moeten worden of er uit zou moeten zien, maar ik zal er aan denken bij de volgende blogs. (knipogende smiley)
En nee, deze blog is niet bedoeld als kritiek op iemand, maar gewoon een gedachte over een uitspraak van iemand.

Volgende keer weer meer, fijne zondag en hastalapastaaaaaa......

Reacties

  1. 't Is bijna filosofie :P Je moet helemaal niks, het is gewoon wel leuk om te lezen.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Waarschuwing geen blog voor kinderen !!!

Even

Het Haga ziekenhuis