Hallokidoki (smiley) Weten jullie dat ik nou werkelijk geen idee heb waar de blog over moet gaan. Er zitten wel allerlei dingetjes klem in mijn hoofd, gedachten van gebeurtenissen, boosheden om (in mijn ogen) domme regels. Boosheden omdat sommige mensen zo verschrikkelijk dom kunnen doen, ondanks dat ze er voor gewaarschuwd zijn. Maar het zijn allemaal dingen die beter niet opgeschreven kunnen worden. Gewoon omdat ik er zelf nog weinig mee kan, of omdat ik het nog niet op een rijtje heb. Of omdat ik dan kwaad bloed zet bij anderen en ja ik vind dat bij sommige mensen wel vervelend. (wat ik bij Setfire totaal niet vond)

Er broeden dus allerlei zaken, maar de eieren zijn nog niet uitgekomen, niet gerangschikt en dus kan ik er nog weinig mee. Maar het zorgt wel weer voor de nodige spanningen en die wil ik juist niet meer hebben.
Ik merk ook dat ik nu op een grens kom dat ik me enorm af ga zetten tegen bepaalde dingen. Ik wil niet meer van alles doen van iedereen om me heen, een paar stappen terug doen en het eens mooi door anderen laten doen. Vandaar dat ik ook tegen regels in ga. Ik wil niet opgelegd krijgen wat wel of niet zo of zus moet gaan gebeuren, doe het zelf lekker en zorg/ help/ verzorg mij maar eens lekker.
Ik vind dat ik wel eens genoeg voor anderen gedaan heb ! Nu is het wel eens de beurt naar anderen toe om wat meer voor mij te gaan doen !!

En nee het klinkt niet aardig en nee het is ook beslist niet aardig. Maar dat gevoel groeit wel in me. En het past ook totaal niet bij mij, maar ik ben het "de helpende hand bieden" zat. Kook allemaal maar eens gaar in jullie eigen sop !

En verder ben ik vandaag zo lui als wat. Ik moest vandaag bloed laten prikken en dan moest ik er om acht uur vanmorgen al uit. Dat is voor mijn doen zeer vroeg. Alleen heb ik dan de nare gewoonte dat ik dan al vanaf vier uur in de nacht ga liggen wachten of het eindelijk acht uur wil worden. En slapen lukt dan echt voor geen meter hoor, om de tien minuten lig ik weer naar de klok te kijken en te mopperen op mezelf dat ik moet gaan slapen. Het is een hele nare gewoonte van me, die ik al van kind af bij me heb. Ik heb een hekel aan die wekker in mijzelf die te vroeg afgaat. Ik ben bij elke afspraak ook altijd veel te vroeg. Stel je voor dat ik eens te laat kom. Zelfs expres te laat proberen te komen, lukt me niet.
Maar ik wil ook niet zo zijn als mijn broer, als die zegt ik ben om vier uur bij je, dan kan het best half zes worden ook. Maar.. als je hem echt nodig hebt dan is hij er, al is het midden in de nacht. Dat is dan ook wel weer een pluspunt.

Gompie is er toch opeens een blog zeg.
Ik wens jullie een fijne avond, dikke doei en tot de volgende keer !!!!

Reacties

  1. van: www.hetraamwerk.nl

    Missie en Visie
    Het Raamwerk biedt ondersteuning aan kinderen en volwassenen met een lichamelijke en/of verstandelijke beperking. Deze ondersteuning bevordert de kwaliteit van leven van de cliënten en bevordert een zo gewoon mogelijk leven.
    Visie

    ‘Mensen met beperkingen leven hun eigen leven ‘gewoon’ met hulp van flexibele, individuele ondersteuning bij het dagelijks functioneren. ‘Gewoon’ betekent zélf regie hebben over je leven, zélf keuzes maken, rechten en plichten hebben, autonoom zijn, vrienden hebben, je kunnen ontplooien, naar vermogen bijdragen aan de samenleving, een zinvol leven leiden. Dit is wat Het Raamwerk onder kwaliteit van leven verstaat. Zonder de beperkingen uit het oog te verliezen draagt het professionele handelen van alle medewerkers bij aan deze kwaliteit van leven van mensen met een verstandelijke, lichamelijke of meervoudige beperking. Het gaat om support in eigen keuzes, uitgaande van algemeen aanvaardbare basisprincipes die voor iedereen gelden. ‘Gewoon waar mogelijk en speciaal waar nodig’.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja en ?? Wat is nou de bedoeling van je antwoord ?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat hij wil zeggen is: "doe niet zo lui, je zit hier niet om te profiteren van de zorg die wij geven". Hij denkt alleen slim te zijn door te refereren naar de kleine lettertjes waar je blijkbaar aan vast zit, maar volgens mij wordt het daar niet aardiger van.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Waarschuwing geen blog voor kinderen !!!

Even

Het Haga ziekenhuis