Hallo iedereen. De frustratie van vandaag is niet zo makkelijk te benoemen als de andere frustraties. De andere frustraties vloeide uit een concrete gebeurtenis, maar nu kom ik op het punt gevoel.

Het probleem is, dat ik voel en vind dat "De Magie" weg is. Ik mis De Magie, de verrassingen, het wonderlijke. Misschien komt dat omdat het leven als een soort van sleur voortkabbelt. En dat wil niet meteen zeggen dat het iets negatiefs is, want ook tijdens het voortkabbelen lach ik wat af en heb ik het naar mijn zin. Maar De Magie is er niet. De dagen gaan gewoon voorbij, zoals elke dag komt en elke dag weer gaat. Opstaan, computer aan, Farmville, Candy Crush, brunchen in de Rozer. Mopperen met Wil over kouwe soep, dure prijzen, chagrijnig personeel. Thuis achter de pc of ff boodschappen in het dorp, Rozertijd, ouwehoeren met de Rozerkliek, zelfde verhalen vertellen en aanhoren over Oude Brigantijn, bezuinigingen hier, bezuinigingen daar, schelden op enorm veel broodjes voor CCR. Eten, thuis achter de pc, handwasje en naar bed.
Als ik het zo na lees dan lijkt het saaier dan dat het voelt, maar inderdaad ik lees er (de andere lezers hopelijk ook) geen Magie in. En soms zijn er wel puntjes Magie hoor, vooral op de vrijdagavonden in de Rozer worden die tevoorschijn getoverd. Een dvd die het niet doet, een bloemstukje wat toch fantastisch gelukt is, een rollenspelletje.

Maar de grote Magie echt de Wonderlijke Magie, die mis ik heel erg. Vanmorgen heb ik een link van Youtube op Facebook gezet. Over de Efteling, de opening van hun nieuwste waterorgel Aquanura. Schitterend om te zien, gebaseerd op liedjes van attracties uit de Efteling. En dan plots komt er een stukje muziek van Droomvlucht. En in mijn hart spat de Magie open, dan houd ik het echt niet droog en biggelen de tranen over mijn wangen en dan sluiten ze nog af met de Dodendans, Danse Macabre. Kippenvel, de Magie spat van het beeld, de Magie spat in mijn hart.
Dit is de Magie die ik zo mis, het simpele, het grootse. Het gevoel weet precies wat ik bedoel, alleen mijn vingers hebben geen idee hoe ze het moeten beschrijven, welke toetsen de beste woorden maken om dat gevoel te vertellen, te laten beleven door een ander. Ik hoef in een filmpje maar een glimp te zien van de Apollo of het Reuzenrad, de Monorail en die enorme fontein met het paard en mijn hart juicht en de Magie stroomt. Ik hoef de reclamespot maar te zien dat kinderen met open mond staan te kijken, zich staan te verbazen en genieten en de Magie veert op. Dit wil ik ook, dit mis ik zo erg.

Ik mis de tijd op het Zeehos, dat we nog geen protocol hadden voor het personeel. Dat je nog bevriend mocht zijn met iedereen. Want in die tijd was er meer Magie op het Zeehos. Je maakte afspraken met bewoners en personeel en je trok er op uit. Je zocht en bezocht de Magie. Tegenwoordig is het meer "ieder voor zich.." Je ziet het personeel voor je dagelijkse zorg en daarna houdt het op. En nu worden er ook nog wel uitjes georganiseerd hoor, alleen voelt het anders, want die mag wel mee omdat die zogenaamd of echt vrijwillig is en die mag niet want die staat morgen weer naast je bed. De sfeer is er door het protocol uitgehaald. Of dat er personeel met één bewoner alleen op stap ging, dat kon nog voor het protocol er was. Heerlijk met twee te gekke personeelsleden weg, naar de Efteling. De Magie van het met z'n drieën er op uit was al fantastisch. Ik mis dat heel erg. Ik wil meer Magie beleven, meer spontane dingen, alleen met personeel of met de hele afdeling.

Voor september staat er iets geplant, ik kijk er erg naar uit, lijkt me fantastisch.
Morgenavond is het gewoon de hang vrijdagavond, misschien gebeurt er spontaan iets Magisch en kan ik daar weer een weekje op teren. Maar ondertussen blijf ik verlangen naar de Grote Magie, maar wie weet...
"De Wonderen zijn de Wereld nog niet uit..." op een dag.... !!

Houdt het kind in jezelf levend, geloof in de Magie en fijne dag allemaal.
Laterssssssssss............

Reacties

  1. Als er vroeger meer Magie was, en dat door omstandigheden nu niet meer kan, dan kan je die toch in andere dingen zoeken? Het zit in de kleinste dingen, echt hoor! Ik merk al dat je het ziet in muziek en film. Zoek es leuke (diepgaande?) muziek (ik weet niet waar je van houdt, maar klassiek gaat vaak dieper dan je denkt, maar je hebt ook 'muziekfilosofen' zoals Boudewijn de Groot of Jaap Fischer, die spotten met de maatschappij of de gang van zaken) of een coole film, als je dat leuk vindt. Desnoods stort je je op kunst (je hebt er cursussen van en okee, het is niks voor mij, maar misschien voor jou? Kunst kan je zowel bekijken als zelf maken trouwens...) of op een vreemde taal (duolingo.com is erg fijn en het is best grappig om op te scheppen dat je wat Spaans kunt ofzo).
    De wonderen zijn zeker de wereld nog niet uit. Je moet ze alleen zelf weten te vinden, want ze overkomen je niet elke dag :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Bedankt voor je tips (knipogende smiley) Ik zal er op mijn gemak eens wat mee gaan doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik geef trouwens maar wat voorbeelden hè. Je bent zelf vast creatief genoeg om er evt. wat bij te verzinnen :P

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Waarschuwing geen blog voor kinderen !!!

Even

Het Haga ziekenhuis