Hallo Bloggertjes, gisteravond was het weer Rozer avond. Wat een dolle boel is het daar toch weer elke keer. Gisteravond stond Annet achter de bar, heel gezellig en voor de bar zat het bekende zooitje. Hij komt niet elke vrijdagavond, maar gister kwam Jasper er ook gezellig bij. (moeilijk kijkende smiley) Jasper gaat volgende week op vakantie naar Frankrijk en is verliefd op een meisje wat vorig jaar ook mee is geweest. Maar eigenlijk gaan Jasper en meisjes niet samen, hij heeft geen idee wat hij met ze moet, wat hij moet zeggen en hoe hij zich moet gedragen. Dus kwam Annet op het leuke idee een rollenspel te doen. Jasper was zichzelf en ik speelde Linda, het meisje waar hij verliefd op is. Ivo was Saskia, een zelfverzonnen vriendin van Linda en Femke was gewoon zichzelf en Peter was de opa van Linda. Annet was de begeleidster van Jasper. Nou nou nou nou nou nou nou..... we hebben enorm in een deuk gelegen, ik heb een hoop proefverkeringen met Jasper gehad, maar echt iets geworden is het niet (schaterlachende maar diep teleurgestelde smiley)
Even voor de mensen die niet op het Zeehos wonen, we hebben hier op het terrein nogal wat niveauverschillen. Vandaar dat sommige mensen het wat moeilijker hebben in het maken van contacten en/of vriendschappen. Een ander probleem wat daarbij komt is dat ze vaak verkering meteen aan het woordje seks plakken, net als genegenheid of gewoon een simpele zoen.

Maar ook de zogenaamde hogere niveau's hebben behoorlijke moeite met genegenheid, tederheid of een gewone knuffel (of gewoon weg platte seks) Want ook deze jongen (ik dus) lukt het maar niet om Ivo uit te dagen tot iets meer dan een boks of een schouderklopje. Eigenlijk best een gefrustreerde bende op dat Zeehos, iedereen verlangt wel ergens naar, maar we zijn allemaal te bang om het de ander te geven.

En dat terwijl seksualiteit, intimiteit en genegenheid toch best vaak op de agenda staat bij het bestuur, de afdelingshoofden en de psychologe. Maar ja, hoe ga je dat in goede banen leiden ? En hoe ga je ermee om, met en tegenover de cliƫnten ? Hoe ga je het brengen ? Ik denk dat een hoop cliƫnten waarschijnlijk niet eens seksuele voorlichting heeft gehad.

Eigenlijk best een moeilijk onderwerp, zit ik me te bedenken, terwijl ik zo wat weg typ. Hebben ze op Setfire wellicht toch gelijk, ben ik wel oversekst (tong uitstekende smiley) Hmm, er rolt een aapje uit mijn mouw geloof ik.

Gauw maar terug naar de vrijdagavond, daar wou ik het eigenlijk over hebben. (smiley) Vorige week hebben we Truus knettergek gemaakt. Omdat het dvd-tje kijken niet lukte en we stiekem elke keer kanaal 28 aan wilden zetten. (bulderende smiley) Ik ga niet uitleggen wat kanaal 28 is, stel je voor dat hogerhand mijn blogs ook leest (dubbel van het lachen liggende smiley) (ik zie ze al zitten in de Rozer, netjes op een rijtje, om te inspecteren wat kanaal 28 dan wel is, hahahahahaha)

Volgende week gaan we bloemschikken met Wim. Ben benieuwd wat dat gaat worden. Die bloemen zijn vast al verzopen eer ze de Rozer uitgaan, want Wim weet best wel raad met rode wijn. (dronken smiley)
Ben heel benieuwd of we die knusse gezelligheid van de Rozer ook in de nieuwbouw houden. Want dan gaat er best een hoop veranderen, omdat er dan ook meer mensen van buitenaf bij gaan komen. Dat komt omdat in de nieuwbouw ook de dokterspost (van het dorp) en het laboratorium (voor bloedprikken) erbij gaan komen en mensen die dan bij de dokter zijn geweest of bloed hebben laten prikken die komen dan hopelijk ook iets drinken in de Rozer. En je weet nooit wie of wat er een hele dag blijft hangen van die mensen. Stel dat het mensen zijn die anders de hele dag bij Albert Heijn zitten te hangen bij het koffieapparaat.

Of dan de vrijdagavonden ook vertrouwd gezellig blijven, moeten we dan afwachten. Eigenlijk had het Raamwerk/het Zeehos, een hoekje voor de bewoners zelf moeten houden, maar ja dat is nou eenmaal niet zo.

Woeii lange blog, ik brei er maar een eindje aan. Oja !!! Broerlief is vandaag 42 jaar geworden !! Van harte gefeliciteerd !!! Hij gaat vanmiddag karten en uit eten met zijn vrouw en kinders. Gezellig.
De Setfire kids zitten voor een groot deel vandaag bij de EO Jongerendag, dus veel plezier daar en dan sluit ik deze blog af met een dikke doeiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii (smiley)

Reacties

Populaire posts van deze blog

Waarschuwing geen blog voor kinderen !!!

Even

Het Haga ziekenhuis