Trivia Crack

Het is tegenwoordig helemaal in, bijna iedereen speelt het wel, vooral op de smartfoon, maar ook op de pc, het spel Trivia Crack. Zo'n Triviant-spel waarin je tegen elkaar speelt en als eerste alle zes de trivianten van de zes verschillende categorieën probeert te behalen.
Men verwacht dat je enige algemene kennis hebt, anders is dit spel nog moeilijker dan het nu al is.
De verschillende categorieën zijn, kunst, sport, amusement, wetenschap, geografie en geschiedenis.

Waar ik zelf heel vaak over struikel zijn vooral de vragen bij amusement en bij de sport. Bij amusement ken ik geen enkele artiest van de laatste jaren (want een BZN-vraag wordt niet gesteld) Geen idee wie in welke film gespeeld heeft. Geen idee wat "Het hongerige Spel" is (vrij vertaald van het Engels) en wie er allemaal in spelen. Ik heb ook geen idee wie de familieleden van Harry Potter zijn, hoe zijn huisdieren heten en wie er allemaal zijn vriendin zijn geweest.
Soms komt er een vraag over Walt Disney en dan weet ik wel het antwoord, hoewel ik ook van de laatste films van Disney geen idee heb wie wie is. Iedereen is vol over "Frozen" Ik ken de naam en daar houd het mee op. Geen idee hoe het rendier, de sneeuwpop of de inwoners van het dorp heten.

Bij de sport ben ik helemaal zo goed als blanco. Natuurlijk ken ik de namen "Messie" "Ronaldo"enzo wel, maar geen idee bij welke clubs ze hebben gespeeld, uit welk land ze komen en hoeveel ze nu verdienen. Ik weet dat je bij badminton een shuttle gebruikt en dat er een pomerans op een biljartkeu zit en dat je moet krijten voor je stoot. Maar al die moeilijke voetbalvragen en speeltijden van volleybal- en rugbywedstrijden, daar heb ik geen kaas van gegeten.

Maar ook bij de andere categorieën zitten wel eens vragen waarvan ik denk "Hoe verzinnen ze die ??" Geografie "Wat is de hoofdstad van Kosovo ?" Geen idee, ik dacht dat het een enclave was, na de oorlog dat Joegoslavië uit elkaar gevallen was, weet ik veel dat zo'n enclave dan ook een hoofdstad heeft. Of van die vragen welke andere landen er aan een bepaald land grenzen, ze denken zeker dat je een Tomtom in je kop hebt zitten en dat wel eventjes weet. Meestal zijn de Triviant vragen ook van die moeilijke vragen, heb je eerst drie redelijk makkelijke vragen gehad, krijg je bij zo'n Triviant vraag zo'n vraag waarvan je jezelf achter je oor moet krabben en helaas fout moet antwoorden.

Hoewel er ook wel vragen zijn die op verschillende manier steeds weer terug komen. Hoeveel variaties ik niet voorbij heb zie komen over "Romeo en Julia" en de schrijver "Shakespeare" tot vervelends toe. "Wie schreef het stuk Romeo en Julia ?", "Het beroemde stuk Romeo en Julia werd geschreven door ?" of "Wat is het bekendste werk van William Shakespeare ?" Op die manier kom je ook veel vragen over Michael Angelo tegen. Dat gaat wel vervelen en helaas heb je die ook bijna nooit als Triviant vraag.

Maar goed, het is ondanks alles verschrikkelijk verslavend, soms ook verschrikkelijk irritant, maar soms ook verschrikkelijk spannend. Hoe dan ook het is verschrikkelijk (smiley)

Volgende keer meer geleuter en van die dingen...

De groenteeeeeeeee !!!

Reacties

Populaire posts van deze blog

Waarschuwing geen blog voor kinderen !!!

Even

Het Haga ziekenhuis