Homies

In het fel fluoriserende roze kwamen de witte letters van het woord "homies" ons tegemoet. Homies zijn je beste vrienden, volgens De Dikke Van Dale. Nou deze twee "Ho" en "mies" behoren tot mijn beste vriendjes hoor. Was ik maar dertig jaar jonger, nou dan wist ik het wel.

"Homies" is gezelligheid ten top. Beetje jong, dat wel, eigenlijk te jong, maar onwijs gezellig. Het woord "Homies" zweeft ook altijd boven een leren broek of een broek waar wel iets van leer aan zit. Ondeugend en uitdagend tegelijkertijd. Iedereen is dol op "Homies", ze is altijd vrolijk, beleefd en behulpzaam. Ze zegt ook netjes u, waardoor ik me meteen nog veel ouder voel. Ze kon mijn dochter zijn (als ik niet voor hetzelfde geslacht gekozen had)

Ondeugend en uitdagend, dat blijkt wel uit haar verhalen, want jong en onschuldig past er beslist niet bij. Zo komt ze wel over zo nu en dan, maar als je goed luistert is het nu al een beest. Ze zuipt, ze feest, ze leeft en ze geniet (meisje naar mijn hart) En dan hoor je dat ze ook last heeft van de moderne multiculturele tijd. Niet gezellig stappen zonder lastig gevallen te worden door import-medelanders. Jongens die met haar mee willen, rare dingen doen om aandacht te trekken. Enkel en alleen omdat hun eigen soort maagd het huwelijk in moet en ze dus denken dat de inheemse-medelandse meiden hoeren zijn waar ze van alles en nog niks mee zouden mogen. Je zou maar vader van zo'n "Homie" zijn, ik zou die gasten wurgen denk ik.

Maar als ik dertig jaar jonger zou zijn, dan zou ik beslist met haar mee op stap gaan. Lekker de beest uithangen, bezopen worden, roken en gek doen. Lijkt me heerlijk. Schijt aan dat "Nix onder de 18" hoor. Dat geldt alleen voor schijnheilige VVD-ers en PVDA-ers. Ook als ik nu kids zou hebben zou ik er geen bezwaar tegen hebben als ze op hun zestiende zouden roken en/of drinken. Je kunt ze alles wel verbieden.

"Homies", ik zie het in vele kleuren voorbij komen. Alsof ze het op iedere trui heeft staan. Een aanwinst is het. Een schatje.

Maar ook hier geldt "Je mag er alleen maar naar kijken, maar aankomen is uit den boze !!"

Eigenlijk geldt dat bij iedereen hier wel of ze nu jonge of oude "Homies" zijn. Aankomen is verboden. En terecht zou ik zo denken. Laten we werk en prive (vooral op dat gebied) maar gescheiden houden. Voorkomt een hoop problemen.

Later weer meer geneuzel en flauwekul..........

Tot sinsasssssss !!!

Reacties

Populaire posts van deze blog

Waarschuwing geen blog voor kinderen !!!

Even

Het Haga ziekenhuis