Ik wil een peuk !!

Het is wat.. na ruim twee en een half jaar gestopt te zijn met roken, heb ik nog steeds dat ik soms snak naar een shaggie of peuk.

Vanavond ook weer , zit ik gezellig naar zo'n ouwe serie te kijken, er steekt een (leuke) gozer een peuk op en meteen denk ik "Ik wil ook". (die peuk dan, hoewel die jongen ook erg leuk was) Volgens zeggen blijft het verlangen naar roken erin zitten als je eenmaal als roker gestopt bent. Bij mij komt dat verlangen dus ook bij tijd en wijle opzetten. Ik heb periodes gehad dat ik 's nachts in mijn dromen opzoek was naar shag en dat alle tabakswinkels mijlen ver weg waren en ik er op geen enkele wijze kon komen. Of ik kwam er wel, maar dan waren ze dicht of er was wel een ander probleem.

Met januari heb ik na een gesprek met de doktersassistente weer een shaggie gerookt, gewoon om het verlangen te stoppen. Vond er geen barst aan, het smaakte maar vies en toch had ik iets van voldoening. Het voelde even weer als vroeger. Later heb ik er nog eentje gerookt, maar niet meer dan de helft, omdat ik er toch niks aan vond. Te vieze smaak in mijn mond. En dan te bedenken dat ik bijna een pakje shag per dag heb gerookt. Soort stoomboot was ik. Achter de computer ging het het hardst. Spelletjes doen en ondertussen de ene na de andere draaien. (en oproken natuurlijk) Nou was ik geen echte roker, want ik rookte niet over mijn longen. Ik rookte net als mijn vader zijn sigaren rookte, ik hield de rook een poosje in mijn mond en blies het dan weer uit. In het begin toen ik pas begon met roken (ik was tweeëntwintig) toen heb ik wel een paar keer over mijn longen gerookt, maar daar stopte ik algauw mee na enorme hoestbuien en ademnood.

Eigenlijk ben ik toen uit verveling gaan roken. Het was in Drievliet, ook ergens in oktober (de maand waarin ik jaren later ook ben gaan stoppen) het was koud en nat en er waren weinig bezoekers in het park. We stonden met een groepje medewerkers bij de draaimolen te hangen en daar werd me een peuk aangeboden. Vanaf dat moment ben ik begonnen. Later werd ik meer een stress-roker. En ik ben nogal een zenuwpees dus dat verklaart dan algauw waarom ik bijna een pakje shag per dag rookte.

Ze zeggen dat je het merkt aan van alles en nog niks dat je gestopt bent met roken. Maar door al mijn kwaaltjes en ziektes heb ik nog steeds niet het gevoel dat ik er beter van geworden ben. Ja de vieze smaak is uit mijn mond dat wel. Maar verder.........

Vanmiddag begon het eigenlijk al, ik mocht een shaggie draaien voor een bewoner. De geur van het pakje shag, het vloeitje in mijn handen, de shag.... dat heeft vast het verlangen weer even aangewakkerd. En nu is het bedtijd en denk ik "Ik wil een peuk !!"

Hopelijk is het maar een vlaag van verlangen, maar anders denk ik dat ik er eentje biets bij de barman.

We zien het wel....
Voor straks lekker slapen en tot laterssssssssssss !!!!!

Reacties

Populaire posts van deze blog

Waarschuwing geen blog voor kinderen !!!

Even

Het Haga ziekenhuis