Irritante geluiden.

Alles maakt geluid, aan de meeste geluiden raak je gewent. Maar er zijn ook geluiden die irriteren. 's Nachts is het nooit echt stil in huis. Overal zijn wel geluiden. De koelkast die aan slaat, omdat hij op temperatuur moet blijven, De vriezer die aan slaat. De luchtverplaatsing in het luchtkanaal. Piepjes en fluitjes omdat mensen midden in de nacht op Facebook of Wat's up Doc bezig zijn, waardoor je telefoon geluid maakt. (kan je ook uitzetten, maar ik als bejaarde vergeet dat vaak) Het tikken van de klok, gestommel van buren, gerammel van centrifugerende wasmachines bij de buren. (die weten dat 's nachts wassen goedkoper is)

Het is nooit stil 's nachts. En aan de meeste geluiden ben ik wel gewend, de klok irriteert zelden, soms word ik wakker van een fluitende telefoon en draai ik me weer om, ik weet al precies wanneer de koelkast en vriezer aanslaan. De buren hoor ik wel, maar weet ik te negeren, net als de wasmachines. Maar onbekende piepjes, rammelende geluiden, hevige storm om het huis en het eeuwige blaasgeluid van het luchtkanaal irriteren me mateloos.

En vannacht was er een totaal nieuw en zeer irritant geluid. Het was ook helemaal niet thuis te brengen waar het vandaan kwam. In de badkamer en in de huiskamer klonk het geluid het hardst bij (zo dacht ik)  het luchtkanaal. Daar kan ik zelf weinig tot niks aan doen, dan alleen maar hopen dat het geluid net zo plotseling als dat het kwam ook weer weg zou gaan. Maar nee... het bleef maar rammelen en piepen, om gek van te worden. Hoe hoog ik het bed, de hoofdsteun en mijn kussens ook plaatste, overal hoorde ik dat irritante gerammel en gepiep. En als ik dan eenmaal iets hoor en me er aan irriteer, dan hoor ik niks anders meer ook. De tv maar even aangezet, maar ook door het geluid heen bleef ik voor mijn gevoel het geluid horen. Dis tv weer uit en maar weer gaan liggen en proberen te slapen. Uiteindelijk viel ik vanzelf wel een keer in slaap van moeheid en omdat ik toch eenmaal rust nodig heb, maar ik werd moe en geïrriteerd wakker.

De begeleiding gebeld en die laten luisteren... Gelukkig ik was niet gek en hoorde geen spoken, zij hoorden het ook. Ze zouden het melden bij Facilitair. Maar als ik eenmaal iets heb wat irriteert blijf ik zoeken tot ik vind wat me dwars zit. Bij de koelkast leek het geluid het hardst, "zou het dan de koelkast zijn ?". Toen ik die uitzette bleef het gerammel dus die was het niet. Onder de koelkast zit een kastje met daarin allerlei apparatuur van de verwarming en daar kwam het irritante geluid vandaan. Meteen Facilitair gebeld, het uitgelegd en vanmiddag kwam onze monteur. Hij heeft alles onderzocht en nu blijkt dat de pomp kapot is, die staat valse lucht te pompen in plaats van water.

Morgen wordt de pomp vervangen.....

Moet ik nu nog een nacht met dat irritante geluid slapen ??? Nee hoor, vanavond mochten we de stekker van de pomp eruit halen, zodat ik (hopelijk) vannacht alleen de vertrouwde irritante geluiden hoor. Mocht dat niet zo zijn, dan is mijn buurvrouw zo lief geweest door oordoppen voor me te halen. Lief he ?

Iedereen alvast welterusten, dikke doei en morgen weer meer van hetzelfde.

Slaap lekkerrrrrrr !!!!

Reacties

Populaire posts van deze blog

Waarschuwing geen blog voor kinderen !!!

Even

Het Haga ziekenhuis