Mopperig

Het is alweer een poosje geleden dat ik een blog heb geschreven. Het elke dag een blog is eventjes wat verwatert. En toch waren er best dingen om over te schrijven hoor. Maar toch heb ik dat bewust en misschien ook onbewust niet gedaan. Het komt omdat ik wat mopperig ben.

Er zijn wat irritaties en omdat ik me voor genomen heb geen zeikblogs meer te schrijven over het Zeehos (want daar gaan de meeste irritaties over) leek het me beter om maar niet te bloggen. Toch denk ik dat ik er niet altijd omheen zou kunnen. Dat zo nu en dan een enorme zeikblog over het Zeehos wel eens goed zou zijn. Tenslotte breng ik de meeste tijd hier door op het Zeehos. Of het nu thuis is of in de Rozer of bij de arts, in de werkplaats, het winkeltje of bij de gedragsdeskundige, ik ben en blijf op het Zeehos. En daar ontstaan zo nu en dan toch wel enige irritaties. En er zijn ook best wel bewoners en/of personeelsleden waar ik zo nu en dan een hekel aan heb. Ik denk dat iedere bewoner dat hier wel heeft. Helaas kunnen sommigen dat niet uiten en zullen dus nooit een zeikblog schrijven, maar als ik het wel kan, waarom zou ik het zo nu en dan niet eens lekker doen ?!

Toch merk ik dat ik (zoals "Ons Jan" zou gezegd hebben) misschien wat gezeehospitaliseerd ben. In het begin trok ik meteen mijn bek open, schreef de ergste bloggen en keek dan gespannen en vol woede toe hoe de gehele bovenleiding en eventueel nog hogerhand erop reageerde. Dat heeft zo nu en dan wel wat pittige PB-gesprekken opgeleverd. Nu probeer ik alles toch te overdenken, te nuanceren, te wikken en te wegen voor ik iets neer kwak. Of ik besluit het helemaal maar weg te laten.
Zoals ik al een keer zei, een klacht indienen heeft totaal geen nut meer tegenwoordig omdat van elke klacht een werkgroep gemaakt wordt en je dan moet gaan kijken wat en hoe er iets gedaan kan worden waardoor het gene waar over geklaagd is niet meer zal gebeuren en het in de toekomst anders zou kunnen gaan. Dan wordt het zo'n ouwehoeren groepje en ben je eigenlijk nog verder van huis.
Stel dat van elke zeikblog een werkgroep gemaakt wordt, ik moet er toch niet aan denken.

En een zeikblog heeft geen nut meer denk ik ook als ik de lijst van volgers zie. In het begin werden mijn blogs door zeker 60 tot 80 keer gelezen. Als het tegenwoordig zo'n 15 keer is is het veel. Maar ja in mijn begin van mijn blogperiode waren de hele bovenleiding en hogerhand op de hoogte dat Mario "lelijke dingen" schreef over het Zeehos of Zeehospersoneel. Plus dat ik chatte bij Shitfire, dus een hele groep christelijke belhamels als volgers had.
En zeg nou zelf, wat heb je aan een goeie zeikblog als niemand hem leest ?? Niks toch ??

Vandaar de tijdelijke blogstilte. Ik heb gewoon in mezelf gemopperd, leverde ook niks op, maar opschrijven leek me echt zinlozer.

Ik zal proberen weer elke dag een verhaaltje te schrijven...
Dus morgen vast wel weer meer van hetzelfde !!

De soepgroentessssssssss !!!!

Reacties

Populaire posts van deze blog

Waarschuwing geen blog voor kinderen !!!

Even

Het Haga ziekenhuis