Pleuritus.

Er is iets waar ik me aan erger aan de Rozer bar. Mensen die ziek zijn, ik vind dat helemaal niks. Van die snuivende, rochelende, proestende mensen, van die pleuritus gevallen. Zo zit onze "Ouwe Man" (al zeg ik liever "Ouwe Gek" al een aantal dagen, blaffend als een doodgaande zeehond in de Rozer te hangen.
Hartstikke triest hoor dat iemand ziek is, maar kom niet je bacillen en snotjes met anderen delen. Kruip je nest in en ziek lekker een paar dagen uit.

Maar helaas wordt daar waarschijnlijk door de begeleiding niet op gelet. En negen van de tien keer zijn een hoop cliënten zelf zo eigenwijs als de pest en doen ze toch wat ze zelf willen. De "Ouwe Man" had vanmiddag het excuus dat hij geen koorts heeft. Pleuritus kan ook best zonder koorts hoor, gewoon je nest in en ons er niet mee vervelen. Maar helaas bleef hij zitten waar hij zat. En dan word ik kribbig en dus onaardig en denk ik bij ieder kuchje of zeehonderige hoestbui, dat ie erin blijft. Dan gaat ie toch weg, al is het dan niet de manier wat ik eigenlijk zou willen. Hoewel als ik eenmaal chago ben omdat iemand de tent zit onder te snotteren dan vind ik zelfs een bord eutha-nasi wel een doeltreffende oplossing om het probleem kwijt te raken.
Maar volgens onze "Hells Angel" hadden we geen nasi en of eutha-bami nou net zo doeltreffend is, wisten we niet.

Eigenlijk zou (bij twijfel aan de begeleiding op de woningen) het personeel van de Rozer, zo'n zieke snotterdoos moeten kunnen weigeren in het belang van de andere klanten. Je hebt toch een behoorlijke infectiebron aan je bar hangen. En onze "Ouwe Man" is dan ook zo stronteigenwijs, hij heeft een rolstoel met een blad, waar alles op kan en dan nog moet ie stijf aan de bar zitten. Met als gevolg dat er een heel stuk bar niet gebruikt werd omdat iedereen hem uit voorzorg mijdt. Zet zo iemand dan op het terras ofzo als ie er toch persé bij moet.

En hier komt een stukje iftekif waarom ik zo reageer, omdat als ik zelf ziek ben ik ook niet naar buiten kan. Ook al heb ik geen koorts, dan nog kan ik niet weg. En ik weet niet of ik dan wel met mijn zieke lijf aan de bar wil hangen. Ik zit mezelf dan ook in de weg.

Er was nog een excuus, "De eenzaamheid" tsja dat is een andere ziekte hier op het Zeehos, geen idee wat voor medicijn we daar voor kunnen maken. Nou ben ik van mezlef al niet iemand die graag bij anderen op bezoek gaat, dus ik help daar ook maar niets voor te verzinnen tegen die eenzaamheid. Ja alleen zo van "Zet de tv aan dan heb je nog wat mensen die tegen je kletsen"

Maar laten we voortaan al die zieke snotneuzen, rochelende mensen weren aan de bar. Dat is wel zo prettig voor de rest van het gezelschap.

Volgende keer weer meer geneuzel..... Laterssssssssss !!

Reacties

Populaire posts van deze blog

Waarschuwing geen blog voor kinderen !!!

Even

Het Haga ziekenhuis