Vogeltjes

Als ik 's morgens uit bed ben, me heb gewassen en aangekleed en buiten mijn eerste shaggie opsteek, dan valt het me op dat er aan de kust ontzettend veel vogeltjes zijn. Je zou denken dat er alleen van die schreeuwende, mens aanvallende, brood pikkende meeuwen hier rond fladderen, maar nee, er vliegen meerdere soorten.

Je hebt van die zwarte (ik geloof eksters) die gezellig bij je komen zitten en rond scharrelen in het duingras. Dan zijn er nog andere zwartjes die meestal in groepjes zijn. Zij zitten meestal in de "leefkuil" tegenover het huis van het "meisje met de hond". Daar vinden ze zeker hun eten of dat is hun vergaderplek. De meesten landen er met een sierlijke boog, anderen lijkt het wel of ze boven het veld hun motortje uitzetten en als een baksteen in het gras kwakken. Dan scharrelen ze daar rond, vliegen weg en het volgende groepje neemt er weer plaats.

Ook zie ik hele kleine vogeltjes. Als ze hoog vliegen zie je ze bijna niet, soort of echte musjes denk ik. Hele kleintjes, lijkt me niet dat de vogeltjes uit de nestjes nu al vliegles hebben. Hoewel, vanmiddag zag ik twee jonge duiven. Niet van die volgevreten duiven die je op winkelpleinen ziet, maar echt twee slanke en best kleine duiven.

En dan zijn er nog van die grote vogels die met een zekere regelmaat overvliegen. Soms lijken ze zo laag te vliegen dat je ze bijna over de buik kunt aaien. Meestal zie je dan ook de kleur van hun staart. Ze komen vanaf Schiphol en gaan dan een verre of mindere verre reis maken. Soort trekvogels. Het zijn wel de vogels die de meeste herrie maken. Hoewel, die meeuwen winnen het af en toe ook van de grote vogels. Maar ja, meeuwen vind ik persoonlijk pokke beesten. Hebben wij als mens helaas zelf aan meegeholpen, we hebben die krengen gewoon door en door verpest. En we beschermen ze nog ook, dus je mag er niet eentje gezellig eens een doodklap geven.

De enige vogel die ik eigenlijk mis in de Zeereepstraat, de volwassen versie van Sesamstraat, is die blauwe vogel. Hoewel er best wel vreemde vogels in deze straat wonen (smiley)

Misschien als ik eens vlot word en minder lui ben dat ik eens opzoek hoe al die verschillende vogeltjes heten, maar ik denk dat er nu al van uitstel afstel komt.

Kaboutertjes die zie je hier ook veel, maar daar hebben we het nog wel een keer over.

Dus tot een volgend keer maar weer..... Latersssss !!!

Reacties

Populaire posts van deze blog

Waarschuwing geen blog voor kinderen !!!

Even

Het Haga ziekenhuis