Facebook

Facebook is heel leuk. Ik zit er dagelijks op, speel een heleboel spelletjes, like veel berichten en geef hier en daar commentaar. Ik plaats foto's en andere onzin. Maar toch irriteer ik me soms mateloos aan Facebook.

Ik vind een hoop berichten op de startpagina zwaar irritant. Berichten over vrienden die reageren op andere vrienden uit hun vriendenlijst bijvoorbeeld. Johan B. (vriend van mij) heeft gereageerd op een bericht van Gerrie J. Geen idee wie dat is, maar zij staat in de vriendenlijst van Johan B. Wat interesseert mij het nou wat Johan bij Gerrie te melden heeft !!! Het is zijn vriendin, niet de mijne en ik hoef toch hopelijk niet alle vrienden van Johan ook als mijn vrienden te hebben ?? Bart B. (mijn vriend) vindt een foto van Yvonne L (vriendin van hem). leuk. Ja en ?? Wat moet ik met die informatie ?? Bij zulke berichten blokkeer ik Gerrie J. en Yvonne L. maar, wil ik niets meer van deze mensen op mijn tijdlijn/ startpagina zien.

Of die irritante berichten dat Johan B. een tuinset wil winnen bij "Like en Win" en Bart B. een scooter wil winnen bij "Race je rot". Zwaar irritant en het lijkt wel of er steeds meer van die achterlijke acties komen waar iedereen maar aan deel wil nemen. En ik maar blokkeren, ik wil "like en win" niet meer zien en ook geen "Race je rot". Maar dan verschijnen daarvoor in de plaats wel weer dezelfde soort berichten maar dan van andere doelloze reclame weggeefpagina's waarbij meestal toch niemand iets wint.

En dan die linken naar goede doelen, verschrikkelijk. Johan B. vindt de pagina "red een hond uit de goot" leuk. Heel fijn Johan, als jij dat leuk vindt prima, maar wat moet ik met die info ? Bart B. liked de pagina "Geef negertjes ook te eten". En dan zie je een filmpje van zo'n zielig kijkend kindje die hulpbehoevend bedelt om eten. Ik vind het al zwaar irritant als dit soort filmpjes worden uitgezonden net rond de tijd dat iedereen met een bord met eten op schoot zit, laat staan zo'n filmpje op Facebook. Dus ook maar blokkeren die handel.

"Ja, maar Mario, wij zien ook dat jij reageert bij Attractiepark Slagharen en de Efteling." Ja dat weet ik en dat vind ik net zo irritant. Want net zo min dat ik het van jullie niet wil weten, hoeven jullie het ook niet van mij te weten.

Ik heb liever de gewone leuke dagelijkse berichten. Bart B. is met zijn vriendin op vakantie en heeft 9 foto's gedeeld. Johan B. is na een nachtje stappen, stomdronken van de trap gevallen en vertelt vanuit het ziekenhuis dat het goed met hem gaat. Simon D. heeft Mario verslagen met een spelletje. 'T is niet leuk voor mij, maar wel een bericht waarvan ik denk, zo hoort Facebook te zijn. En ik snap best dat Facebook commercieel is en er reclame moet zijn. Maar geef me dan de reclame over de pagina's die ik like, die ik leuk vind. Of een soortgelijke reclame. Mario vind Efteling en Slagharen leuk, wat vind je van Hellendoorn ? zoiets. Maar niet al die troep waar vrienden op reageren of de vrienden van mijn vrienden. Dat interesseert me geen ene moer !

Zo dat was even een mopperblog, ben ik dat ook weer kwijt. Nu maar hopen dat iemand van Facebook dit ook leest, hoef ik niet elke keer die zogenaamde "feedback" lijstjes in te vullen, waar je strak binnen de richtlijnen van Facebook moet blijven.

Volgende keer weer meer............... tot sinassssss !!!!!

Reacties

Populaire posts van deze blog

Waarschuwing geen blog voor kinderen !!!

Even

Het Haga ziekenhuis