Opwekking, EO JongerenDag en meer......

Met Pinksteren hoorden we eigenlijk allemaal weer in Biddinghuizen te zijn. Vandaag horen we eigenlijk in het Gelderdome te zijn. Horen we te beginnen met het lied: "Ik wil jubelen voor de Heer"

https://www.youtube.com/watch?v=7rY41c8aWGM

Ondanks dat ik me blijf verzetten tegen het geloof, dat ik er niet in kan vinden wat ik zoek, dat het het me niet biedt wat ik nodig heb, ondanks dat alles, blijft het me wel trekken, triggeren, Want het blijft toch wel een aantrekkingskracht hebben.
Het blijft me verbazen dat toch elke keer weer al die mensen samenkomen. Samen zingen, samen bidden, samen dansen en feesten, in, om, bij en met hun held Jezus. Het blijft me verbazen, maar ik heb er ook diep respect voor.

Als ik al die filmpjes en foto's langs zie komen op Facebook, de links naar geestelijke liederen, de verhalen vol passie en onvoorwaardelijk geloof, dan vraag ik me af waarom ik me er toch niet in kan vinden. Hoewel ik donders goed weet op welke punten het geloof, de Heer en Jezus, ik absoluut niet op dezelfde punten zitten. Ik wil niet alles pas na de dood, ik wil het in het hier en nu. En het liefst ook nu meteen. Waarom wachten als het nu ook kan. Die boosheid om de Vrucht der Wijsheid mag nu wel een keer afgelopen zijn hoor. Hij wist tenslotte al van te voren dat het ging gebeuren. Zand er over, klaar uit, voorbij, even goede vrienden. Dat lijden kennen we nu wel. Oorlogen zijn er zat geweest, op de ziekte raken we nou ook wel uitgekeken, die brengen ook niets gezelligs, dus gooi nu het Goede er maar in. Die "Vrije Wil" is hartstikke leuk hoor, maar soms zou hier en daar wat "zachte dwang" ook wel eens prettig en nuttig zijn, dus kom op, trek de bak met zegeningen maar open zou ik zeggen.

Maar ik heb het nu eenmaal niet voor het zeggen. En dat steekt. God is geen Sinterklaas, maar wat zou het fijn zijn als Hij dat nou eens wel zou zijn.

Wat me ook opvalt in de filmpjes is de trance waarin al die mensen verkeren. bij o.a. het lied "With Everything"

https://www.youtube.com/watch?v=5N5nxeqvXRc

zie je dat heel goed. Een heel mooi nummer, simpel, maar wat een kracht het uitstraalt juist door de manier hoe de mensen erin op gaan. Prachtig en tegelijkertijd verbazend om te zien. Met gemengde gevoelens kijk ik er dan naar. Een deel van mijn hart jubelt mee, het andere deel drijft er de spot mee.
Misschien moet Hij me ook hier en daar met "zachte dwang" maar eens laten zien welke kant ik nu eens echt op moet.

Maar hoe dan ook, het blijft me triggeren..... wie weet ooit !!

Volgende keer weer meer..................... Gezegende dag verder (knipogende smiley)

Reacties

Populaire posts van deze blog

Waarschuwing geen blog voor kinderen !!!

Even

Het Haga ziekenhuis