Albert West en meer....

Vandaag is de zanger Albert West op 65 jarige leeftijd overleden. Op zo'n moment besef je dat je oud wordt. Want Albert West die ken ik vanuit mijn jeugd. De leuke zingende krullenbol. We kennen hem van veel liedjes zoals "Give a little hope" Giovanni Bonamyhttps://www.youtube.com/watch?v=u6GxpJRjOho

We hebben hem nog op zien treden in de grote "Bassie en Adriaan tent" die voor speciale shows stond opgesteld in het Shetland Ponypark Slagharen. Of bij "Op volle toeren" waar vooral mijn vader graag naar keek. (smiley) Die vond dat heerlijk al die liedjes van eigen bodem. Hoewel hij ook graag naar de "Stadlemuzikanten" keek bij de ZDF van Duitsland.

Weer een artiest die ons verlaten heeft. Weer een stukje jeugd voorbij. Al die acteurs en zangers en zangeressen die mijn idolen waren. Nu zijn ze oud en er zijn er al zoveel overleden. Ik kijk vaak naar "NPO Best" de zender die oude programma's van de oude netten 1, 2 en 3 uitzendt. Vanavond hebben ze een hele special over Albert West. Maar eigenlijk zijn veel programma's een special over één of meerdere artiesten/ acteurs. Want bij bijna ieder programma denk ik, "Die is al dood en die ook en bij die duurt het niet lang meer..." Albert West was ook heel vaak een sportieve kandidaat bij "Sterrenslag". Meestal in het team van Wim Bosboom (Kieskeurig Tros en helaas ook al overleden) het team van de omroep. En de jaartallen er dan ook elke keer bij, de getallen toen ik nog echt jong en echt onschuldig was. (smiley)

Ja ook ik word oud.... en elke keer als er zo'n bekende artiest overlijdt dan denk ik "Ik sta ook weer een stukje dichter bij de rand van de duikplank van het leven". (naar de dood)

Zo is het leven, het komt en het gaat.
We zullen Albert West opslaan bij al die andere herinneringen van vroeger. Althans ik wel.

https://www.youtube.com/watch?v=SkIIizhMHs8

Volgende keer weer meer, dan hopelijk weer iets opbeurends (smiley)


Reacties

Populaire posts van deze blog

Waarschuwing geen blog voor kinderen !!!

Even

Het Haga ziekenhuis