Spotify

Muziek vertelt talloze verhalen. Als mijn wereld door muziek vertelt zou moeten worden dan wordt het vast een heel vreemd, waanzinnig, spannend, religieus, avontuurlijk en fantasievol muziekspektakel. Alleen al een reis door mijn favorieten op Spotify brengt je in een keur van verschillende werelden.

Natuurlijk is er veel Nederlandstalig. Van Frans Bauer tot De Toppers. Van Paul de Leeuw tot Rob de Nijs en van Guus Meeuwis tot Brigitte Kaandorp. Hele shows van Hans Liberg tot de musicals Doornroosje en Kunt u ons de weg naar Hamelen vertellen meneer.
En natuurlijk heel veel attractie en parkmuziek van de Efteling, maar ook Smallworld uit Disneyworld. En zo reizen we van Anita Meyer naar Donna Summer tot BZN. Maar dan slaan we opeens een vreemd pad in. Opwekking en Praise, waarna we Clocktown betreden samen met Link uit de spellen van Zelda. Spelen we Zelda's Lullaby en bezoeken we Zora's Fountain. En zo vliegen we opeens mee met Alladin op zijn vliegende tapijt "A whole new world" tegemoet. Putten we even kracht bij het lied "With Everything" waarna we meteen Legoland in duiken waar "Everything is Awesome" blijkt te zijn.

Er is ook een dubieuze wereld. De wereld van de schuine liedjes, seksueel getinte variaties op Nederlandse hits. Het bloed kruipt toch waar het niet gaan kan he (smiley)

En dan is het tijd voor reclame, want na lang zoeken heb ik ook het nummer van de Coca Cola trucks gevonden (kerst smiley) Dus die denderen ook vrolijk voorbij. Gevolgd door de grootste hits van Kinderen voor Kinderen. Wa, wa, wa, waanzinnig gedroomd, Op een onbewoond eiland en Als ik de baas zou zijn van het Journaal. Waarna James Last ons verblijdt met Hollandse hits met zijn grote James Last Band. En als dat nog niet genoeg was, doet André Rieu het nog eens dunnetjes over met zijn Johan Strausband.

Dan is er nog een keur aan Kerstliederen, liedjes uit het programma "Sprookjesboom", losse liedjes uit films en musicals en uit de vele series van de Cast van Het Schaep.
Een wonderlijke wereld waar net als ikzelf geen touw aan vast te knopen is. Ieder pad heeft wel een zijweg, een looping en een kurkentrekker. Mijn muziek is net zo chaotisch of geordend zoals ikzelf ben.

Hoe het muziekstuk zou klinken als mijn wereld samengevoegd zou worden in één compositie, geen idee. Ik ben er heel benieuwd naar. maar het zal vast prachtig worden, al zitten er vast hele harde en boze klanken in. Maar ook dat hoort bij mij.

Hoe is jouw wereld van muziek ??

Volgende keer weer meer........

Reacties

Populaire posts van deze blog

Waarschuwing geen blog voor kinderen !!!

Even

Het Haga ziekenhuis