"Ga toch eens wat doen !!"

Zodra het zonnetje schijnt dan kan ik er alweer op rekenen dat ik de volgende woorden te horen krijg. "Ga toch eens wat doen !!" Dan wordt er weer vertelt hoe mooi het weer is en dat buitenlucht enorm gezond voor me is. Dat thuis achter de pc hangen maar niets is en dat ik nog geen ouwe vent ben.

Nee ik ben nog geen ouwe vent, dat is waar. Maar ik voel me vaak wel een ouwe vent. "Ga toch eens wat doen !!" Ik wil best wat doen, maar jongens, meisjes, iedereen, ik kan niet veel meer doen. Ik heb er geen energie meer voor, ik ben te moe om wat te gaan doen. Ik moet rekening houden met mijn buik, die nu over mijn lichamelijke conditie heerst En ik probeer dat altijd wel leuk te verbloemen door te zeggen dat ik lui ben of simpelweg geen zin heb, maar de werkelijke reden is dus dat het niet meer gaat.

"Ga eens wat doen !!" Ga bijvoorbeeld eens lekker op vakantie. Lijkt me hartstikke leuk, graag zelfs. Alleen op vakantie gaan geeft zoveel stress en spanningen, dat ik er bij voorbaat al ziek van word. Gezellig een weekje Slagharen. Het er naar toe leven is al spannend, dan komt de reis er heen. Vreselijk zo'n lange reis met Valys. Alleen al dat gehobbel en gebobbel en de riem die vervelend over de buik-bult ligt. Als je "geluk" hebt moet je ook nog andere mensen ophalen en wegbrengen, dus zit je nog langer in de bus. Drie leer niks dus, ik ben al geradbraakt als we er aan komen. Dan het slapen in zo'n huisje. In de stapelbedden kan ik niet, dat wordt teveel gymnastiek voor mij om er in en er uit te komen, dus moet ik slapen op de bank. Dat een week lang is ook geen pretje. Dan weer de terugreis, ik red dat allemaal niet hoor.

"Ga eens wat doen !!" Bijvoorbeeld een dagje Efteling of ander pretpark of dierentuin. De rit erheen wordt dezelfde ramp als de vakantie Slagharen. Dan kom je bij zo'n park, moet je zoeken naar een rolstoel (meenemen kan niet altijd, als je bijvoorbeeld met anderen gaat) dan ben je al geradbraakt door de reis dan moet je nog een hele dag het park in. In Slagharen kan je nog je rust nemen op de bank in het huisje, maar een dagje pretpark of dierentuin is aanpoten hoor. Je bent de hele dag in touw. Ik ben een keer met mijn broer naar Phantasialand geweest in Duitsland en daar werd ik niet lekker, nou dat was best een ramp. Ik mag meteen nooit meer mee van mijn broer, hij vond het drie keer niks.

"Ga toch eens wat doen !!" Al was het alleen maar hier in de buurt lekker naar buiten, een terrasje pikken of een eindje rijden........

Jongens (en meisjes en iedereen) ik wil best en als ik me goed voel dan ga ik ook wat doen. Wordt niet boos als ik zeg, "Ik heb het allemaal al gehad." Want dat heb ik. Na mijn operatie in 1986 ben ik gaan leven en ben ik gaan draaien op mijn wilskracht. Mijn gezondheidsgrenzen negerend. En nu.., nu heeft mijn lichaam me terug gefloten en nu is mijn lichaam dus degene die vertelt wat ik wel of niet ga doen.

Ik ga geen plannen maken, ik beloof niemand dat ik mee ga ergens heen, ik blijf heerlijk op mezelf. En als mensen dan zeggen "Ga toch eens wat doen !!" dan haal ik diep adem en laat ik ze maar kletsen.

De wil is er best, alleen de energie is op......

Volgende keer weer een nieuwe blog.... Latersssssss !!!!

Reacties

Populaire posts van deze blog

Waarschuwing geen blog voor kinderen !!!

Even

Het Haga ziekenhuis