Echt waar !?

Kennen jullie de nieuwe reclamespot van de Efteling ?? Hebben jullie hem al eens een keer voorbij zien komen ? Wat een stomme reclame he. Het filmpje is opzich wel mooi, maar de nieuwe leuze van de Efteling is zo tenenkrommend "Efteling, echt waar !!"

Nu is er maar één merk die ik ken waar het woordje "echt" meteen zegt dat het ook echt is. Maar dan zou Max, de hoofdpersoon uit het reclamespotje ergens anders vandaan moeten komen. Dan zou hij het volgende aan zijn klas vertellen...

"Hallo ik ben Max en ik kom uit een land waar ze fantastische stapelweken hebben. Waar eenheidsprijzen gehanteerd worden. De worsten nog lekker vet en sappig zijn, de taarten zelfgebakken worden en de saucijzenbroodjes knapperig krokant. Het land waar Zwarte Piet in de ban is gedaan, maar Jip en Janneke hoogtij vieren. 
Echt Hema, echt waar !!" 

Dan is Max wel geloofwaardig en nemen we zijn verhaal meteen voor waar aan. Maar "Efteling, echt waar !!" dat is net zo ongelofelijk als "Gewoon Raamwerk", dat neemt ook niemand serieus. Dat is alsof je de mensen moet overtuigen, "neem van ons aan dat het waar is". Soort Jehova-methode. 
De leuzen "Efteling, wereld vol wonderen" en "Efteling, waar fantasie werkelijk wordt" die spreken voor zichzelf, die hebben de magie van de Efteling al in zich. En nu moet men er van overtuigd worden dat alles wat er in de Efteling is echt waar is. 

"Echt waar ? Echt waar ! Echt waar Meneer de Uil ?? Nee ik sta het hier uit mijn duim te zuigen nou goed ??? We zijn geen roddelkrantje die zelf hun nieuws verzint hoor !!" 

Ik heb, net als velen met mij, al een aantal keer op de Facebookpagina van de Efteling laten weten dat ik de leuze meer dan niks komma nul vind. Maar helaas, we zullen dit jaar gewoon elke keer moeten worden overtuigd dat de Efteling echt waar is. 
Zelf denk ik dat de Efteling stiekem gefuseerd is met de Hema en dat de werkelijke leuze eigenlijk "Efteling, echt Hema, echt waar !!" moet zijn. 

Het zal me dan ook niks verbazen dat er naast elke Holle Bolle Gijs een Hema worstenkraam komt te staan. Dat je langs de nek van Langnek mag meten hoeveel je met welke korting mag stapelen tijdens de stapelweken. De sprookjesfiguren gekleed worden in Hema mode en de huisjes van zowel de kabouters als de Laven ingericht worden naar het nieuwste Hema design.

Echt waar ? Ja echt waar !! Echt Hema-Efteling !! 

Morgen weer meer............... laterssssssss !!

Reacties

Populaire posts van deze blog

Waarschuwing geen blog voor kinderen !!!

Even

Het Haga ziekenhuis