De ramp die Ziggo heet

Vandaag gaan we het eens hebben over de ramp die Ziggo heet. Sinds Ziggo en UPC samengaan is het een ramp bij Ziggo. Half Den Haag en omstreken heeft problemen met telefoon, televisie en internet. Van mijn moeder en omwonende bij mijn moeder, maar ook van kennissen hoor ik regelmatig wat een puinhoop Ziggo geworden is.

Bij mijn moeder doet de televisie het gelukkig zoals die het zou moeten doen. De overgang naar de nieuwe zenderindeling heeft hij glansrijk doorstaan. Niets geen foutjes, niets geen storingen en een gewoon heldere TVWest. (die schijnt bij een hoop Hagenezen niet meer of nauwelijks in beeld te verschijnen) Bij mijn moeder is het vooral de telefoon die ontzettend aan het vervelen is.

In het begin kon mijn moeder alleen gebeld worden, uitgaande gesprekken (zelfs als dat nodig had geweest naar 112) waren totaal niet mogelijk. Hoe vaak er een monteur is geweest om de hele zooi na te kijken, het is niet meer op één hand te tellen. Dan weer een nieuw modem zo, dan weer nieuwe bedrading zus, dan weer iets met de voicemail, met als gevolg dat mijn moeder helemaal geen voicemail meer heeft. En eindelijk na een hoop heen en weer gewar en door Ziggo proberend afschuiven op het KPN-toestel van mijn moeder, leek het grote probleem verholpen te zijn. Ja Ziggo probeerde ons wijs te maken dat er bij hun niets aan de hand was, maar dat het lag aan het KPN-toestel van mijn moeder. Dus wij een aantal keer naar zo'n KPN-winkel. Daar zijn beide telefoons helemaal doorgelicht, nieuwe batterijen en meer van die zooi en is uit gebleken dat er niets mis is met de toestellen. De fout ligt bij niemand anders dan Ziggo.

Toen leek het een tijdje goed te gaan. Maar helaas, Ziggo vertoont weer kuren. Tijdens een gesprek wordt de lijn er heel blij uitgegooid en krijgen zowel de beller als de gebelde de ingesprektoon te horen. Gewoon zomaar midden in een gesprek... tuut, tuut tuut,... enz. Dan moet je als beller niet te snel terugbellen want dan hoor je zonder overgangstoon of wat ook, precies wat de gebelde aan het doen is. Meestal probeert die dan de beller terug te bellen. Wat een rampenplan zeg !! Als Casema was dat hele bedrijf al niks, als Ziggo was het nog minder, maar nu als Ziggo/UPC is het helemaal bout.

Verschrikkelijk, internet schijnt bij sommige mensen ook een drama te zijn. Ben zo blij dat ik bij de KPN ben. Dan maar wat duurder uit, maar hier blijkt uit dat goedkoop bij de Ziggo zeker geen duurkoop is. Drama alom.

Ik wilde dit als klacht bij de Ziggo droppen, maar Ziggo denkt "We zijn daar gek zeg, we worden al plat geklaagd, we trekken de stekker uit de klachtenlijn." Als je op "Ziggo klachten" Googled dan krijg je al die consumenten programma's en de consumentenbond. Van Kassa tot Radar enzo en allemaal verhalen hoe erg Ziggo is of is geworden.
Ik zei al tegen mijn moeder "Het wordt tijd dat je overstapt naar KPN of zoiets" Maar mijn moeder wil even niets meer, ze wordt er knettergek van. Ik kan het me voorstellen, want ik maak het drama dagelijks mee als ik haar bel.

Ik zou niemand Ziggo aanraden, hoewel misschien alleen aan mensen die ik niet mag, want Ziggo is een grote ramp !!!

Volgende keer weer meer..................      Laterssssssss !!!!

Reacties

Populaire posts van deze blog

Waarschuwing geen blog voor kinderen !!!

Even

Het Haga ziekenhuis