Een harde

"Doe mij maar een harde." Zo luidt meestal mijn bestelling in de Rozer. Een heerlijke koude harde met een zuigbuisje.  Bij het zien van de titel van deze blog en de eerste zin, gaan sommige mensen vast een hele dubieuze kant op denken. Maar (helaas) gaat deze blog niet over zo'n "harde". (tong uitstekende smiley)

Nee, met een "harde' bedoel ik een flesje regulair veel suiker bevattende Coca Cola, met zuigbuisje, is dus met een rietje. De light variant is dan weer een "zachte" of "softe". Voor de Zero en die nieuwe groene heb ik geen benaming.
Geen idee hoe ik echt op de benaming "harde" ben gekomen, maar het zal wel in de trant zijn geweest dat we het over hard en zacht, light, soft, echte cola hebben gehad en dat toen de "harde" is blijven hangen en in gebruik is genomen. Eigenlijk ben ik nooit echt een cola drinker geweest, dat is pas sinds ik op het Zeehos woon en in de Rozer kom. Thuis in het ouderlijk huis, maar ook later toen ik op mezelf woonde dronk ik meer van die koolzuurvrije limonade's. IJsthee of "Limondaine Lemon" en als ik al wat met koolzuur dronk dan was het Fanta of 3ES en dan vooral champagne-pils zoals het genoemd werd, een op cola lijkende, maar niet zoals cola smakende limonade.

Hoewel er wel een tijd geweest is dat we de echte Coca Cola dronken, ik kan me nog herinneren dat we toen nog met mijn broer en pleegbroer op Scheveningen vaak bij het proefkraampje stonden. Daar kon je toen net als in de reclame, zo'n blinde test doen of je het verschil proefde tussen Pepsi en Coca Cola. Mijn pleegbroer was daar heel goed in.

In de Rozer drink ik eigenlijk alleen maar de enige echte Coca Cola, in het winkeltje hebben we allang een (ik vind hem net zo lekker) B-merk (al wordt hij bij verschillende supermarkten ook aangeprezen als A-merk) cola First Choise Cola. Toch ben ik altijd wel een fan van Coca Cola geweest. Vooral door de reclame sponsoring in pretparken en dan voornamelijk in Attractie en Vakantiepark Slagharen. Maar ook om de fantastische reclame's met Kerstmis. Zoals de Coca Cola trucks "Holiday's are Coming", maar ook de film van de wonderlijke werkers als een Coca Cola drankautomaat stuk is en een werker de wonderlijke weg van het inwerpen van de munt tot aan het leveren van het flesje afgaat.

"Doe mij maar een harde". Die is toch het lekkerst. Ik heb ook wel eens de andere varianten als light en Zero geprobeerd, maar dat vind ik echt niet te zuipen. Dan maar niet gezond, maar de enige echte (ook in de B-merken) is toch die met zoveel mogelijk suiker hoor.
In de Rozer vraagt het barpersoneel al of ik een "harde" wil, ze weten inmiddels niet beter. En met zuigbuisje, want ik wil wel zuigen (smiley)

Misschien maak ik de volgende keer wel een blog over die andere harde (hard lachende smiley) Maar daar moet ik nog over nadenken.

Dus tot de volgende keer maar weer............... Latersssssss !!

Reacties

Populaire posts van deze blog

Waarschuwing geen blog voor kinderen !!!

Even

Het Haga ziekenhuis