Iedereen is welkom in de Rozer. Zo luidt het motto van de Rozer en zo moet het natuurlijk ook zijn.
Maar soms komen er wel eens mensen, die je liever meteen weer buiten zou willen zetten.

Een medebewoner heeft slikproblemen en mag onder begeleiding van een vrijwilliger in de Rozer iets komen drinken. Prima, hartstikke fijn voor die bewoner, het is gezelliger dan thuis zitten. Hij heeft twee vrijwilligers gevonden die om de week met hem wat willen drinken in de Rozer. Een man alleen en een man en een vrouw. De vrouw komt mee met haar man, voor de gezelligheid. Ik zal haar Tante Kletskip noemen.
Echt die vrouw kletst drie kwartier in een half uur, maar of het zinnig is wat ze allemaal zegt... ik betwijfel het. Die man is wel een goedzak, een aardig baasje. Maar aan Tante Kletskip kan ik me af en toe behoorlijk ergeren.

Omdat ik weet dat ze er vaak op vrijdag zou kunnen zijn ga ik vaak al wat later naar de Rozer (zo tegen etenstijd) zodat ik weinig contact met haar hoef te hebben. Gisteren had ik eigenlijk nergens aan gedacht en was gewoon om vier uur naar de Rozer gegaan. En wie zat daar ?? Juist, Tante Kletskip. Die andere vrijwilliger kon niet komen en haar man was op vakantie dus was ze zo lief geweest om zelf met de medebewoner wat te komen drinken. Dat is lief, zeker in vakantietijd. Maar doordat haar man op vakantie is (wat zal die man een rust hebben zo op vakantie zonder z'n vrouw) kon Tante Kletskip dus veel langer blijven, omdat ze alle tijd aan zichzelf had.
Nou dat hebben we geweten (smiley met hele erge hoofdpijn) Ze kakelde maar door en bemoeide zich met alles wat er om haar heen gebeurde. Ze snapt ook een hoop dingen niet en dat laat ze dan ook heel duidelijk merken. Ze is echt héél erg aanwezig.

Nu hebben wij op het Zeehos een bewoner wonen, dat is echt, hoe zal ik het zeggen, de lieveling van iedereen. Hij kan geen kwaad doen bij de mensen, leeft in een hele andere wereld, waar je soms jaloers op kunt zijn, omdat alle wereldse problemen langs hem heen gaan. Als hij iets vertelt dan zijn het meerdere verhalen door elkaar, maar er zit altijd een kern van waarheid in.
Bijna elke vrijdag komt hij wild enthousiast naar de Rozer fietsen met zijn bord eten achterop, want dan gaat ie gezellig uit eten.
Echt een fantastische gozer !!
Helaas neemt Tante Kletskip de verhalen van deze bewoner erg serieus, ze kan er niet doorheen prikken en gaat er te diep en te ver op in. Met als gevolg dat die bewoner helemaal de kluts kwijt raakt en de Rozer verlaat. Zo jammer vind ik dat, dan kan beter Tante Kletskip weggaan.

De bewoner was weg, de wisseling van de wacht geweest en toen kwam ze tot de ontdekking dat ze best nog wat eten wilde. Gelukkig voor haar, jammer genoeg voor ons, mocht er nog wat gebakken worden, dus ze bleef nog even zitten. Het was intussen al half acht. Om acht uur werd ze echt irritant (ze zegt dat ze drie wijntjes ophad, maar volgens mij waren het er al zes) op RTL4  kwamen die bejaarden, maar dan de Amerikaanse versie. Dat vonden we niet leuk, dus ik vroeg of we dan op Ned 3 de Lama's mochten kijken. Echt geweldig, we lachen in een deuk om ze.
Alleen Tante Kletskip vond het niks en zat maar te mopperen. "Ik begrijp er niks van hoor, dat jullie hierom kunnen lachen. Die bejaarden zijn veel leuker, maar ja ik kan alleen de letters niet lezen. Waarom lachen julie nou ? Dat is toch die man van Ik houd van Holland, die Tijl..?" En maar mekkeren. Ik kan daar echt niet tegen hoor.
Nou ja dan ben ik maar brutaal, maar ik was het even zo zat dat ik er wat van zei. Dat viel niet echt in goede aarde bij haar Ze ging nog meer mopperen en meer mensen begonnen terug te mopperen. Toen heeft ze maar afgerekend en is ze weggegaan. Halleluja !!

Iedereen is welkom, een goed motto voor de Rozer, maar moet het echt iedereen zijn ? En als het echt iedereen is kunnen er dan voorwaarden aan worden gesteld ?

Reacties

Populaire posts van deze blog

Waarschuwing geen blog voor kinderen !!!

Even

Het Haga ziekenhuis