Hallo iedereen !! Het grote nieuwe Zeehosplein begint steeds meer vorm te krijgen. En zoals het nu lijkt wordt het best een ruim plein. Hele stukken nieuwe bestrating, voor zowel wel de weg als de stoep, zijn al betegeld.

Maar terwijl ik dan zo de vorderingen overzie, bedenk ik me dat er vanaf de kant van het Zeehos ook best het een en ander moet veranderen. Dat Zeehosplein wordt doorgetrokken naar de rotonde bij de Parklaan. Dat betekend dat er meer verkeer gaat komen, ook door de nu relatief rustige Schuitegatstraat. Nu rijden er nog kriskras rolstoelen doorheen die zich weinig tot niets aantrekken van wat er om hen heen gebeurt. Maar ja met meer verkeer, denk aan de nieuwe dokterspost, de nieuwe bloedprik lokatie en de nieuwe kinderopvang, moeten die rolstoelen vind ik ook wat meer verkeersregeltjes worden bijgebracht.
We zullen vast wel goed verzekerd zijn voor als we per ongeluk tegen een auto zitten, maar voorkomen lijkt me beter dan genezen.
Wat sowieso aangepakt moet worden is de verlichting op sommige rolstoelen. 's Avonds zie je dat een hoop bewoners zonder licht rijden. Ook voor de handmatige/duw rolstoelen moet iets verzonnen worden dat zij 's avonds zichtbaar zijn.

Ik hoop ook dat de Zeereepstraat ook een verbindings weggetje krijgt met het nieuwe Zeehosplein. En hopelijk een beter weggetje dan wat we hebben tussen de Zeereepstraat en de Schuitegatstraat, daar zitten zulke diepe kuilen in, omdat er een soort zandachtige lijmlaag is gebruikt ter verharding van het weggetje. Ze hadden het beter kunnen bestraten of asfalteren. Maar ja dat mag niet want dat ontsiert het duinlandschap. Maar dat je je rolstoel/scootmobiel op stuk rijdt is niet erg. En de winter heeft ook geen goed gedaan aan dat weggetje met al die vorst. Dat van de diepe kuil is al enkele malen gemeld bij de bouwtoezicht, maar helaas is er nog altijd niks aan gedaan. We raken vast wel een keer gewend dat alles hier op z'n elfendertigst gaat.

Ik ontdekte vanmiddag, toen ik ook kruip door, sluip door over het nieuwe gedeelte van het terrein reed, dat we een zebrapad krijgen. Geen idee hoe vaak die gebruikt gaat worden waar hij voor bedoeld is, maar het idee is leuk. Of er moeten verkeerslichten bijkomen dan is het wat officiƫler en wordt hij vast wel gebruikt waar hij voor is aangelegd.

Ik ben echt benieuwd hoe het nieuwe plein er straks uit zal zien als het klaar is. En ik ben ook reuze benieuwd hoe het gaat met al die rolstoelergangers en scheurende scootmobielen. En ook benieuwd hoe veilig het wordt en blijft. Soms heb ik er wel een hard hoofd in hoor, maar we zullen zien.

Volgende keer meer.... Laterssssssss !!!

Reacties

Populaire posts van deze blog

Waarschuwing geen blog voor kinderen !!!

Even

Het Haga ziekenhuis