Moederdag

Veertien mei is het Moederdag. Eigenlijk net zo'n commerciële dag als Vaderdag, dierendag, Valentijn en Sinterklaas. Hoewel we Sinterklaas uitgesmeerd hebben over een hele maand. (misschien iets minder, maar het scheelt niet veel)

Hoewel er vaak gezegd wordt "Het is elke dag Moederdag, je moet/kunt je moeder elke dag verwennen." Mijn moeder roept dat ook altijd. Toch is Moederdag om de een of andere reden iets bijzonders. Zelfs de spellingscontrole van Blogger accepteert het niet dat Moederdag met een kleine letter 'm' wordt geschreven. (smiley met een bestraffend vingertje wijzend) Mijn moeder hoeft niks voor Moederdag, gewoon een aardigheidje op welke dag dan ook vindt ze veel leuker. Ze hoeft niks met Moederdag. Maar stiekem zit ze toch op ons te wachten. Wil ze toch dat we bij haar langskomen met Moederdag.

Waar ligt dat eigenlijk aan ? Want niet alleen mijn moeder heeft dit, meer moeders hebben dit. Bij mijn oma was het ook al zo. Er hoefde niks, maar toch zat ze op iedereen te wachten. Mijn oma was wel dol op cadeautjes, al was het maar een zelf gekleurde tekening. En maar volhouden dat ze niks hoefde. Vaak viel Moederdag op de verjaardag van mijn opa. Toen hij ouder was begreep hij dan niet waarom iedereen wat voor oma bij zich had, HIJ was toch jarig ?! (glimlachend nadenkende smiley)

Ik was eigenlijk helemaal niet van plan om dit weekend naar mijn moeder te gaan. Maandag moet ik bloed laten prikken, verschuiven naar de dinsdag kan niet want dan moet ik om negen uur bij de diëtiste zijn. Dus Moederdag kwam eigenlijk helemaal niet zo goed uit. Ik moet toch naar Den Haag met Valys. Dan kan je natuurlijk wel een dagje gaan, maar dat is zo vermoeiend al dat gereis. Ik had allemaal bezwaren, maar vooral de laatste twee dagen begreep ik dat er eigenlijk geen ontkomen aan zou zijn. Bij iedereen telefoongesprek liet mijn moeder indirect weten dat ze nog helemaal niks gehoord had over de verjaardag van mijn nichtje, die is veertien mei jarig. Op Moederdag dus. Handig hoor een verjaardag gebruiken om tussen de regels  door te laten weten dat er ook nog geen woord over Moederdag is gevallen. (dom lijkende smiley die geniaal kijkt)

Dus werd ik vanmorgen, nog ver voor mijn wekker, wakker net enige gewetensbezwaren. En dan begint mijn denk-molen: Ja ze zit toch op me te wachten. Maandag prikken, dan moet ik desnoods zondagavond al weg. Als ik nou mijn broer bel en vraag wat ze met die verjaardag doen dan kan ik misschien regelen dat ze daar naar toe gaat. Maar dan nog verwacht ze me. Zucht !! Weet je wat, als ik nu bloed laat prikken dan ga ik morgen naar haar toe en maandag weer naar huis. Als je één dag later komt prikken, dan ligt er de volgende dag een brief op de mat waarom je niet geweest bent. Zullen ze het vast niet erg vinden als je een paar dagen eerder komt. Oké, bloed laten prikken, broer bellen, bus bestellen, eventueel meteen de bus naar en van mijn broer bestellen, dan ma bellen dat er van alles geregeld is en morgen als verrassing op de stoep staan. 

Zo gedacht, zo gedaan. Hoewel, de communicatie met mijn broer liep niet helemaal zoals gepland, waardoor mijn moeder al te horen kreeg dat ik dit weekend bij haar zou zijn. Nou ja, dat kan de pret niet drukken.Ik heb alleen geen cadeautje en ben ook geen verrassing meer. Ik heb alleen bloemen voor haar, maar die krijgt ze van een bewoner hier, omdat hij mijn moeder zo aardig vindt.

Moederdag, commercieel en toch iets bijzonders. Één tip voor iedereen met een moeder, alvast voor volgend jaar. Wat je plannen ook zijn, plan Moederdag ook in, anders moet je op het laatste moment alles weer omgooien. Ze wachten op ons. Ook al willen zo zogenaamd die dag niks, ga maar naar ze toe, want ze wachten op je.

Fijne Moederdag (smiley met bosje bloemen)
Ook aan al mijn moeders hier op het Raamwerk. Alvast een virtuele knuffel (smiley die hartjes uitstraalt).

Tot de volgende keer maar weer.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Waarschuwing geen blog voor kinderen !!!

Even

Het Haga ziekenhuis