Buiten.

Wat een weer jongens (en meiden). We worden nu al verwent met stralend weer. De IJsheiligen zijn voorbij en zo te zien zijn ze ons goed gezind. Als dit zo de hele zomer blijft, dan breken we vast heel wat weerrecords. Voor de pessimisten onder ons zou ik zeggen dat de opwarming van de Aarde sneller gaat dan gehoopt. En tegen de christenen zou ik zeggen, "Welkom in de Eindtijd".

Maar goed, het is mooi weer en wat doet de gemiddelde Nederlander als het mooi weer is ? Juist, die gaat naar buiten. Die gaat bakken op het strand, zwemmen in (natuur)baden. Die gaat van alles doen, behalve thuis zitten, behalve als het echt moet en echt niet anders kan.

Maar ja, ik behoor weer eens niet tot de gemiddelde Nederlanders. Vroeger, (wat klinkt dat lekker oud) deed ik dat wel. Vooral na mijn operatie kwam ik heel veel buiten. Ik was geen type dat graag in de zon lag te bakken aan het strand, ik was liever onder de schaduw van de bomen in een bos of park. Ik trok er vaak op uit, samen met Joy, onze hond.
Maar tegenwoordig heb ik het niet zo erg meer op buiten. Het is me te heet. Ik zou ook niet weten wat ik er moet doen of waar ik heen zou moeten. Ik zit liever met dit weer binnen. Lekker klooien achter de pc of heerlijk wat lekkers koken of lekker liggen op bed (slapen)

Alleen is binnen niet een woord waar ze hier op het Zeehos van houden. De begeleiding heeft het liefst dat je naar buiten gaat. Het is mooi weer, dus ga er van genieten, doe vitamine D op die de zon je gratis geeft. Maar smeer je wel goed in, want voor je het weet geeft diezelfde zon je ook huidkanker. Eerlijk gezegd heb ik niks om me mee in te smeren, gewoon omdat ik geen behoefte aan buiten heb.
Natuurlijk kom ik wel buiten, maar dan voor de gewone dingen als boodschappen doen, naar de Rozer gaan enzo. Maar niet specifiek om van het zonnetje te genieten.

Mijn oudere buurvrouw wordt om half acht uit bed gehaald en zit om acht uur al in het zonnetje. (die schijnt hier de hele dag) Tot ergens laat in de middag. Dan denk ik "Wat doe je dan zo'n hele dag ?" (behalve zitten natuurlijk) Ik zou me na vijf minuten al kapot vervelen.
Heel raar eigenlijk, binnen kan ik me prima vermaken, maar buiten niet. Dan verveel ik me te pletter. Had ik vroeger ook wel, al had ik toen een buiten hobby, waar ik het nu niet over ga hebben. (kon ook binnen, maar ook daar ga ik het niet over hebben)

Buiten en de zon, ik heb geen hekel aan ze, sterker nog ik vind ze zalig, maar meer voor andere mensen. Ik word blij met de gedachte dat mensen fijn op het strand liggen, heerlijk in de zon in een attractie in een pretpark zitten, dansend en zingend met prachtig weer bij een (pop)concert aanwezig zijn. Heerlijk, daar houd ik van, zolang ik het zelf maar niet hoef te doen. Laat mij maar lekker binnen.

Ik weet het, ik ben een rare snuiter. Hopelijk duurt de zomer heel lang....

Volgende keer weer meer.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Waarschuwing geen blog voor kinderen !!!

Even

Het Haga ziekenhuis