Vroegáh

Vandaag wil ik het hebben over:

http://www.youtube.com/watch?v=EClWrn9r1HA

Dit filmpje gaat over de examenstunt die we in 1988 hadden. In dit filmpje zijn mensen te zien waar ik al hele lappen blogs over geschreven heb. Die goeie ouwe tijd, het begin van een zeer rumoerig en dubbelleven dat ik zou gaan leiden.

Mijn vertellingen over de Ds H.J Drostschool hielden altijd al op in 1986, omdat dat het belangrijkste jaar voor me was, vanwege de hartoperatie, mijn uit de kast coming tegenover Marc en het uiten van vriendschappelijke gevoelens naar andere leerlingen. 1988, dat is eigenlijk het begin van het grote zoeken. Wie is Mario ? Wat is Mario ? En wat zou er van Mario terecht komen ? Een reis met een dubbelleven, eentje waarin ik voornamelijk hielp in de zorg van anderen en eentje vol seksuele uitspattingen en pikzwarte bladzijden.

Maar goed, het filmpje. Eindelijk kunnen jullie hem dan eens zien. (weliswaar toen hij nog jong was, maar goed) op minuut 1:37 komt Marc in beeld. Als ik hem zo bezig zie in het filmpje vraag ik me af waarom ik ooit op hem gevallen ben en wat me zo trok naar hem. Maar ja toen was ik smoor op hem.
Op minuut 4:46 staat de hele klas (al twijfel ik of de laatste echt Marc is) Van links naar rechts gezien staan daar Patrick, Monica, Mario, Edwin, Richard, Ad, Martin, Maurice en Suzan. Sander is die jongen die met dat microfoontje bij de bus staat.

Ik heb vaak naar al deze mensen gezocht en toch ook weer niet. Het is al 25 jaar geleden en waarom zou je elkaar opzoeken ? Terwijl ik toch ook best nieuwsgierig ben wat er van hun geworden is. Zijn ze getrouwd, hebben ze kids, zijn ze gelukkig ? Maar heeft het wel nut om weer in elkanders leven te komen ?
Er is altijd een tweestrijd in mij geweest, het ja willen en het nee, toch maar niet. En spijt tegenover Marc heeft ook heel wat jaren meegespeeld. Spijt dat ik mijn gevoel had geuit. Ook al ging ik er vanuit dat ik toch niet door de operatie heen zou komen. Ik dacht dat ik niks te verliezen had. maar toen de operatie (Goddank) wel lukte had de vriendschap toch een deuk opgelopen.

Vreemd eigenlijk dat één gebeurtenis de rest van je leven kan bepalen. Het uitspreken van mijn gevoelens, was eigenlijk het allereerste begin, tastbare begin naar het grote zoeken. En zou jue iemand daar na 25 jaar nog mee lastig moeten vallen ?
Nee he ? Misschien dat Google daarom doet alsof hij al de namen die ik intoets niet kent. Zegt Schoolbank.nl daarom dat ze van niks weten.  Eigenlijk is dit filmpje wel een heel mooi cadeau, als afsluiting van al die jaren zoeken.
Eigenlijk is het wel goed zo. Een bevredigend einde. Bevredigend voor mijn gevoel.

Volgende keer weer meer.............. Latersssssssssssss !!

Reacties

Populaire posts van deze blog

Waarschuwing geen blog voor kinderen !!!

Even

Het Haga ziekenhuis