Zucht, wat hangt er nu weer boven mijn hoofd ?

Halo allemaal.
Ik heb al een aantal dagen een zeer vieze smaak in mijn mond. Wat ik er ook tegen probeer, niets helpt. Tandenpoetsen niet, gorgelen niet, spoelen niet, snoepen maskeren de smaak niet. Dit klopt niet, dacht ik. Ik heb het gevoel of ik een pakje shag heb leeggegeten of een vuilnisbak heb leeg gelikt. (zeer vies kijkende smiley)

Dus ben ik er toch maar even mee naar de huisarts geweest. Die snapt er ook niks van en vroeg aan de toevallig ook aanwezige tandarts of hij wist wat het eventueel zou kunnen zijn.

Ga ik eerst vertellen over de tandarts, stap 1.

Ik ben geen held, ik ga niet graag naar de tandarts en ik roep al heel wat jaren dat ze de hele zooi het beste kunnen trekken en dat ik dan wel een gebit neem. Helaas hebben tandartsen al jaren dat vervelende beleid dat je je eigen tanden zo lang mogelijk moet houden. Maar met mijn ziekte is een gebit veel fijner omdat de kans op ontstekingen, rottingen en nog meer dan veel en veel kleiner zijn. Maar helaas daar willen tandartsen niet naar luisteren. Zo ook de Zeehos tandarts niet. Het was zelfs zo erg dat ik eigenlijk al een nieuwe tandarts wou gaan zoeken omdat deze tandarts vaak van zijn plannen afweek. Maar nu was hij na een grondige inspectie van mijn gebit opeens om. Hij wil gaan werken naar een gehele of gedeeltelijke prothese. Mijn gebit in combinatie met mijn ziekte gaan nogal achteruit. De vieze smaak kan vanuit de ontstekingen komen.
Dus vanaf 8 augustus al gaat hij ermee aan de slag. (moeilijk kijkende smiley)

De huisarts, stap 2

De huisarts die las mijn dossier eens door en ontdekte dat mijn vocht en buikomvang wel toegenomen was. Dat klopt ook wel want ik weeg ongeveer 100 kilo. en mijn buikomtrek is 120 cm. Dus zij gaat met dokter Bram en het ErasmusMC in Rotterdam in overleg hoe we veel vocht kwijt kunnen raken.
En daar zit nou juist de angst. Ik heb aangegeven dat ik niet net als "Ons Jan" aan allerlei drainen, dialyse apparaten en dergelijke wil. Dat heb ik wel genoeg gehad in mijn leven en dat helpt ook voor geen meter. Je wordt er of alleen maar zieker van of je krijgt een buikvliesontsteking. En dat laatste kan dodelijk zijn.
Dus ik zie het eigenlijk ook niet zo zitten om eventueel naar Rotterdam of welk ziekenhuis dan ook te gaan.
Maar het vele vocht zou tegen de maag aan kunnen drukken wat misschien wel de vieze smaak in mijn mond veroorzaakt.
Dus ga ik me maar weer strakker aan mijn vocht en natrium dieet houden.

Alles moet nog in werking komen dus geen idee wanneer wat gebeurt. Alleen dat 8 augustus de tandarts foto's maakt, mijn gebit reinigt en een slechte kies trekt. De rest is afwachten en dagen tellen, Ik kan er dus nog niks zinnigs verder over zeggen.

Nou ja tot zover de vervelende mededeling.
Ik had ook een leukere blog willen schrijven.

Laterssssssssssssssss (knipogende smiley)

Reacties

  1. Heb je toevallig pijnboompitten gegeten? Goedkope salades gebruiken Chinese of slechte pijnboompitten die je langere tijd een vieze smaak kunnen geven. Zo ja, stop met het eten van pijnboompitten. Na een week of twee is het voorbij maar het kan ook een maand duren.

    Mvg AJ

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Waarschuwing geen blog voor kinderen !!!

Even

Het Haga ziekenhuis