Tesch ersten Primamo

Overal klonk gezucht en gesteun in het park. "Nou, daar staan we dan. Klaar voor actie en nou is er geen mens.", zuchtte het grote Reuzenrad. "Nee, en dat zal nog wel een poos zo blijven ook." antwoordde de Uitkijktoren. "En vandaag is het nog wel de Grote Dag." zuchtte de Cinema. 

Koning Leeuw ligt languit op zijn rots te genieten van de zon. Zijn manen stralen, alsof de verzorger zijn haren flink geborsteld heeft. "Vreemd," denkt Koning Leeuw, "Er horen nu toch allang auto's en parkbussen rond te rijden? Waar zijn de camera's, de oohw's en de aahws?" Leeuwin loopt onrustig heen en weer, "Ik snap er niks van," roept ze naar haar man op de rots, "Waar is iedereen toch? Vandaag is het nog wel de Grote Dag."

Lang Nek zat droevig voor zich uit te staren. "Hoe lang gaat dit nog duren?", dacht hij. "Vandaag is het ook de dag dat Sprookjesboom 10 jaar bij ons is en nou krijgt hij geen bezoek." Een traan rolde over zijn wang. Ook Sprookjesboom keek stilletjes voor zich uit. Hij schrok op uit zijn gedachten omdat Eekhoorn van een van zijn takken sprong. "Arme Boom," zei Eekhoorn, "Nou komt er niemand op je verjaardag." Hij schudde zijn kopje en zei "En dat nog wel vandaag, terwijl het ook nog eens de Grote Dag is." 

Een mannetje op het perronnetje keek op zijn horloge. "Er klopt iets niet vandaag," dacht hij, "De trein had nu toch wel zo'n 8 keer voorbij moeten rijden!" Een vrouwtje op een kleine kade, voor een Amsterdams huisje, keek naar de kleine gracht. "Er is geen boot in het water, ik heb alleen maar van die reuzen eenden gezien, waar is iedereen toch?" Het kleine draaiorgelmannetje keek om zich heen. "Wanneer zou ik eens deze werkplaats uit mogen? Mijn orgel is opnieuw beschilderd, ik heb ook een nieuw verflaagje, maar naar buiten mag ik niet. En dan uitgerekend vandaag, de Grote Dag!"

"Hee, Draaimolen," zei Botsauto, "Vandaag is de Grote Dag, maar als in al die parken al niemand komt, denk je dan dat wij wel straks op pad mogen?" "Daar ben ik ook heet benieuwd naar." zei Achtbaanwagen. "Tja jongens," zei Draaimolen, "Tesch ersten Primamo valt voor het eerst in jaren uit, wat dat voor ons gaat betekenen, ik vrees het ergste." Draaimolen zuchtte. Zouden zij en haar vrienden dit jaar er nog op uit trekken om het op pleinen gezellig te maken? Ze wist het niet. "Ik denk," zuchtte ze, "Dat dit jaar het Grote Pretpark Pretseizoen niet doorgaat."

Die gedachte ging ook rond in de attractieparken, de dierentuinen en miniatuursteden. 
Tesch ersten des allen Primamo, de allereerste 1 april, dat het Grote Pretpark Pretseizoen niet doorgaat. Of heel veel later in het jaar langzaam weer zal beginnen. 

En dat maakt me best verdrietig. Nog nooit heeft mijn hartafwijking, mijn pijn, de grote droom van het Grote Pretpark Pretseizoen kunnen dwarsbomen. Hoe ziek ik ook was, op 1 april was het voor mij feest, de dag dat voor mij alle attractieparken, dierentuinen en miniatuursteden hun poorten openen.
En dit (censuur) virus weet het lam te leggen. Letterlijk en figuurlijk. 

Ik word er boos om, ik kan wel janken, ik zou het virus wel de nek om willen draaien. Maar ook ik ben machteloos, blegh!! 

Volgende keer weer meer.


(censuur virus)

Reacties

Populaire posts van deze blog

Waarschuwing geen blog voor kinderen !!!

Even

Het Haga ziekenhuis