Heel gewoon.

Er zijn pas drie weken om. Drie weken thuiszitten vanwege het C-virus. En gek genoeg gaat het heel gewoon aanvoelen. Alsof ik al jaren thuis zit.

De wekker gaat doordeweeks heel gewoon om zeven uur 's morgens. Dan bel ik heel gewoon mijn moeder, dat zij langzaam moet wakker worden, nadat ze wakker is geschrokken van de telefoon en haastig uit bed gesprongen is om op te nemen. Want ze moet dan heel gewoon wachten op de Thuiszorg die om acht uur haar armkous aan komt doen. Of haar eerst komt douchen en dan haar armkous aandoet. Of dat ze eerst haar armkous aan krijgt en daarna haar huishoudelijke hulp komt.

Na mijn moeder bellen kom ik heel gewoon uit bed, plassen, handen wassen gebit poetsen en in doen. Handen wassen, medicatie innemen en dan heel gewoon de computer aan en de pagina's kijken die ik gewoonlijk iedere morgen heel gewoon bekijk. Shaggie erbij, ook heel gewoon en dan komt rond half elf de begeleiding. Heel gewoon, net als alle andere dagen zonder het C-virus.

Als de begeleiding geweest is bel ik heel gewoon mijn moeder weer, om te vragen hoe haar ochtend verlopen is. Daarna is het heel gewoon weer tijd voor mijn medicatie en maak ik mijn ontbijt/lunch/brunch klaar. Daarna uitkleden, me wassen, schone pyjama aan, eventueel een was in de machine doen, om vervolgens weer achter de computer te kruipen. Heel gewoon.

Het wordt al heel gewoon dat de NOS, onze Staatsomroep, met het Staatsjournaal alleen nieuwsberichten heeft over het C-virus. Dat het heel gewoon van alle kanten en uit alle landen belicht wordt. En het is heel gewoon dat er daarna een uitgebreid weerbericht is, waarbij je je gewoon moet bedenken dat je anderhalve meter afstand moet houden en als je niks buiten te zoeken hebt, je gewoon binnen moet blijven.

En zo hobbel ik dan heel gewoon de middag in. Inmiddels is dan weer heel gewoon de was klaar en kan die zoals gewoonlijk of de droger in of opgehangen worden aan het wasrek. Vaak gaat dan de computer uit en ga ik heel gewoon een poos bouwen aan de grote Lego auto. Maak ik daarna er heel gewoon een filmpje van en zet die dan heel gewoon op Instagram en Facebook. En sinds vandaag dan ook voortaan heel gewoon op YouTube.

Daarna informeer ik bij mijn moeder wat ze gaat eten en vertel ik wat er bij mij op het menu staat. Het is al heel gewoon dat ik maaltijden eet van het Raamwerk. Ze zijn best lekker en gewoon leuk te combineren met elkaar. Voor het eten is het weer heel gewoon tijd voor mijn medicatie. Tijdens het eten kijk ik heel gewoon naar de Garde van Gert op Njam TV en schakel ik om zes uur naar het RTL Nieuws, wat heel gewoon ook alleen over het C-virus gaat en ook zij hebben heel gewoon een uitgebreid weerbericht, met als enig nieuwtje een insecten quizje. Ik hoop elke dag weer dat zo'n commerciƫle omroep het wel durft om ander nieuws te brengen, maar helaas. Blijkbaar moeten zij zich toch heel gewoon aanpassen aan het Staatsjournaal.

Dan bel ik nog maar een keer heel gewoon met mijn moeder om de tv gids te bespreken, wat er heel gewoon die avond te zien zal zijn. meestal is het bar weinig. Vooral zoals gewoonlijk veel gelul over het C-virus en daar weer ander gelul over. Dan komt rond half acht de begeleiding weer even en bel ik daarna mijn moeder nog heel even, gewoon om de dag te bespreken en elkaar welterusten te wensen.

Dan kijk ik 's avonds soms naar de tv, maar meestal zit ik toch heel gewoon achter de computer, tot een uur of elf, want dan is het gewoon weer tijd voor medicatie. En dan is het tijd voor een oude aflevering van The Bolt en the Beautiful op RTL Lounge. Wat ik graag volg. Met daarna de Vlaamse pot. En dan ga ik zo rond half een richting mijn bed. Heel gewoon, alsof het al jaren zo gaat.

Het enige gemis zijn de Rozer, de boodschappen doen in het dorp. De wekelijkse afspraak met de verpleegkundige. De pedicure die me om de zoveel tijd in mijn voeten komt prikken met haar nagels.

Maar verder voelt het heel gewoon.....

Volgende keer weer meer.

Blijf binnen en blijf heel gewoon gezond!!

Reacties

Populaire posts van deze blog

Waarschuwing geen blog voor kinderen !!!

Even

Het Haga ziekenhuis