Hee muur,...

Hee muur, wat heb jij vandaag zoal gedaan?
Of ga je me vertellen dat je hier de hele dag hebt gestaan.
Of lag je, toen ik in de slaapkamer zat,
stiekem heel even plat?
We zijn al wat weken, gezellig zo samen,
allebei kijkend naar de muur met de ramen.
Eigenlijk sta je best wel verstopt,
Verborgen achter de tv en een schilderij en ook de plant er voor gepropt.
En toch kijken we nu al weken naar elkaar.
We lijken wel een echtpaar.
Hoewel je zwijgt als het graf
en kom je, bij tijd en wijle op me af.
Toch moeten we nog een tijd met elkaar samen zijn,
Noodgedwongen door die Corona ongein.

Ik kan me herinneren, in het begin was je nog niet zo geel.
Door jou denk ik elke dag, "Toe jongen, rook eens niet zoveel".
Maar nu we zo samen zijn, al die lange dagen,
zou ik best bij Hoofd Facilitair, een bus witsel kunnen vragen.
Heb ik nu alle tijd om je eventueel zelf een fris tintje te geven.
Ik hoor de mensen al denken, "Wat gaan we nu beleven."
Maar ik weet al van te voren, ik ben niet zo vlug,
dus krabbel ik zelf maar, bijvoorbaat terug.

Hee muur, wanneer ga jij mij nou eens wat vertellen?
Me appen, mailen of bellen?
Want ik zit almaar tegen jou te praten,
maar omdat jij niks zegt, vallen er steeds weer saaie gaten.
En dan zit ik maar wat naar je te staren,
denkend aan tijden die heel anders waren.
Komt de verveling keihard op me af,
dus als jij me nou eens antwoord gaf.....

Hee muur, hoeveel mensen zouden nu ook naar hun muren kijken?
Hoe velen hopen dat die muren eens bezwijken?
Verlangen terug naar de ouden tijden van niet eens zo lang gelee,
toen men nog dingen buiten, zonder jullie saaie muren dee(d).

Hee muur, we moeten samen nog even door,
maar ooit wordt alles weer normaal hoor....
Maar wanneer dat is de grote vraag,
één ding is zeker, het gebeurt nog niet vandaag.
Dus muur, we zijn nog even samen, ik met jou en jij met mij.
Maar op een goede dag, is deze periode hopelijk voorbij.
Dan begint weer ons eigen leven en zien we elkaar weer soms heel even.
Is onze haat/liefdeverhouding voorbij,
en ben jij die goeie oude vriend van mij.

Volgende keer weer meer.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Waarschuwing geen blog voor kinderen !!!

Even

Het Haga ziekenhuis