Als Corona een mens was....

Als Corona een mens was, bijvoorbeeld een man.
Dan zou hij niet blij zijn als ik hem eens onderhanden nam.

Als Corona een mens was, gaf ik hem een klap op zijn bek
En een ferme tik in zijn nek.
Met mijn elleboog een flinke klap onder zijn kin.
Dan slikte hij van schrik meteen zes losse tanden in.
Met een dunschiller zou ik zijn huid van zijn arm afschillen,
Gewoon om te kijken hoe hard hij als mens zou gillen.

Als Corona een mens was, dan brak ik zijn been
En sprong dan op zijn andere scheen.
Draaide ik zijn zakje een paar keer rond
En lag dankzij een schaar, zijn plasser op de grond.
Dan liet ik hem creperen
In de hoop dat hij er iets van zou leren.


Ik heb mijn dag niet vandaag. Ben heel dat Corona gedoe zo ontzettend beu, laat nou maar weer het gewone leven beginnen hoor. Ik kijk bijna geen televisie meer, al dat geouwehoer over Corona. Al die slappe maatregelen, ik moet kotsen als die rotkop van Rutte weer in beeld verschijnt, met zijn slappe beleid. Niemand mag naar buiten als het niet hoeft, maar half Nederland doet wel iets buiten, omdat het mooi weer is Op heel veel plekken is de anderhalve meter regel door de mensen zelf al versoepeld tot anderhalve centimeter.. Je zou haast wensen dat het de komende dagen flink gaat sneeuwen, misschien rotten die mensen dan een keer naar binnen. En dan allemaal gelul over de verraad-apps, die de regering nu weer verzonnen heeft. Meldingen over wie wel en wie geen Corona heeft. Gaan ze vast na de hele crisis de apps uitbreiden naar andere ziektes en weet heel Nederland wat iedereen zoal mankeert. Kunnen we kiezen of we met gezonde mensen willen omgaan of met zieke mensen. Oké en een klein groepje die gemengd wil, al denk ik dat de Nieuwe Wereld daar niet op zit te wachten. Want we mogen wel al meedenken hoe Nieuw Nederland (als het geen Nieuwe Verenigde Staten der Europa wordt) verder gaat na de Coronacrisis. Ik denk dat de crisis nog wel even zal duren, want ze zijn nog aan het bakkeleien of we de schulden van geld verkwistende landen rond de Middellandse Zee wel of niet gaan betalen. En zo lang zulke dingen niet rond zijn, wordt het klaar liggende medicijn tegen Corona niet uit de kast gehaald, op een wonderlijke "Eureka"manier. En blijft het de wereld in zijn macht houden.

Zo, genoeg gemopperd, ben nu ook klaar met mezelf en deze dip!!

Hopelijk volgende keer tijd voor iets anders....

Reacties

Populaire posts van deze blog

Waarschuwing geen blog voor kinderen !!!

Even

Het Haga ziekenhuis