Ik ga beginnen !!

Woeiii !! De voorbereidingen lopen ten einde. Alleen het gene wat besproken moet worden, moet nog netjes op papier gezet worden. Nu zijn het nog losse flarden en papiertjes met handige tips en belangrijke zinnen. Maar dat prutje moet nu dus nog tot een mooie soep geroerd worden. Een mooi en voor iedereen begrijpelijk verhaal. Ik heb er zin in.

Eerst kon en mocht en wilde ik er nog niets over kwijt, nu kan, mag en wil ik graag. (smiley) Maar nu het kan, mag en de wil er is, zie ik hoe ontzettend moeilijk dat is. Ikzelf ben razend enthousiast, maar hoe kan ik dat enthousiasme overbrengen naar anderen ?? Tenslotte zijn mensen toch meer het negatieve van mij gewend, dus dit is voor iedereen een hele omschakeling. En het is nieuw voor me, omdat ik zelf eens het initiatief genomen heb. Normaal gesproken ben ik ook iemand die graag alles aan anderen uitbesteed. Wil ik best mijn (vaak negatieve of sceptische) mening geven en daarmee zoekt de ander het maar uit. Maar nu heb ik zelf het probleem opgepakt en ben ik er mee aan de slag gegaan. Heb ik hulp durven vragen aan anderen en wil ik mijn ideeën proberen over te brengen bij weer anderen, in de hoop dat die er ook enthousiast voor worden.

Ik merk dat ik in die vijf jaar hier op het Zeehos best veranderd ben. Ook ten goede van mezelf. Niet dat ik verzeehospitaliseert ben (zoals dat in het begin werd gezegd, dat nieuwelingen gauw gekneed worden naar de regels en ideeën van het Zeehos). Want ik ben nog steeds rebels en ga nog steeds overal dwars tegenin. En ik schud nog steeds nee als iedereen mee ja knikt met een hogere van de bovenlaag. Nee ik ben veranderd, in de zin dat ik nog wel koppig ben, maar wel zelf opzoek ga naar nieuwe mogelijkheden, hoe het anders zou kunnen. Ik heb ook vaak het idee dat de ideeën van het Zeehos/Raamwerk te mooi lijken, alsof men een hoop stappen tussen het eind doel vergeten is te nemen.

Zo ook met het nieuwe idee dat cliënten bij vrijetijdsactiviteiten meer gebruik van familie/vrijwilligers moet maken dan kan rekenen op de begeleiding. Nou zit hier de regering ook achter (zoals bij bijna alle ideeën het geval is) die breekt ook de zorg meer af dan ze opbouwt. Maar daar ga ik het niet overhebben.
Ook ik ben best boos over die nieuwe ideeën, maar ja we zullen het er toch mee moeten doen. Dus waarom niet zelf aan de slag gaan en proberen toch een hoop regie in eigen handen te houden.
Dus is Project "Dagje Uit" geboren. Eerst bedacht en besproken, samen met een begeleidster. Met het idee naar het clusterhoofd geweest, uitgewerkt, nogmaals besproken en nu moet het dus nog netjes op papier en kan ik beginnen. Spannend hoor, ik heb er echt zin in !!

Ik ga beginnen !!
Volgende keer meer............. Latersssssssssssssss !!!!!

Reacties

Populaire posts van deze blog

Waarschuwing geen blog voor kinderen !!!

Even

Het Haga ziekenhuis