Een positief begin is hopelijk het halve werk.

We zijn begonnen !! Dat lijkt me wel een mooi begin van deze nieuwe blog. We zijn begonnen !! Omdat ik er in de vorige blog aan zou beginnen. (smiley) Project "Dagje Uit" is gepresenteerd, bijna alle clusterbewoners van de FTP-Horen zijn enthousiast dus we zijn begonnen !! En niet alleen mijn clusterbewoners, maar ook Hoofd van Vrijetijd en Vrijwilligers is enthousiast. Zijn plan die niet echt van de grond wilde komen heb ik opgepakt, uitgewerkt en in werk gezet. Dus met deze aanknopingspunten kan hij ook aan de slag en gaan uitdenken hoe hij dit voor andere clusters zou kunnen uitwerken en wat hij voor ons cluster zou kunnen betekenen. Allemaal erg positief dus. Ik ben er dan ook erg trots op.

Project "Dagje Uit" komt er op neer dat we als groep onderling gaan netwerken en bij elkaar gaan vragen of wij zelf mensen kennen die mee willen doen aan een vrijetijdsactiviteit. En bij gebrek aan familie, vrienden, kennissen of buren die willen helpen, kunnen we altijd opzoek naar vrijwilligers, met hulp van het Hoofd Vrijetijd en Vrijwilligers. Maar we kunnen ook zelf organisaties opzoeken en daar kijken of er mensen zijn die ons willen begeleiden met onze vrijetijdsactiviteiten.
Want helaas door bezuinigingen en nieuwe ideeën van onze regering, mogen onze eigen begeleiders/sters niet meer mee doen. De hele maatschappij moet leren voor elkaar te gaan zorgen en met name in de zorg zelf is dat vooral het geval. Vroeger waren er echte arbeiders tegenwoordig draait het land op echte vrijwilligers.

Dus ik denk dat ik maar een hoop oud chatters eens in het echt ga ontmoeten, een vriendschapsband met ze op ga bouwen en ze dan probeer in te zetten als vrijwilligers van onze vrijetijdsactiviteiten (smiley)
Van familie weet ik niet zo gauw iemand die ik er voor kan oproepen. Mijn moeder is er iets te oud, maar vooral te ziek/moe voor. En mijn broer heeft het zo verschrikkelijk druk met van alles en nog niks die ga ik er niet mee lastigvallen. En de mensen die waarbij ik denk "Die zou wel leuk zijn voor een activiteit" die mag ik niet vragen omdat zij ons cluster en de bewoners te goed kennen en bij Het Raamwerk werken. Rozer personeel mag ook geen vrijwilliger zijn van cliënten. (helaas)

We zouden eens kunnen uitzoeken hoe het in zijn werk gaat volgens de regels van het protocol. Dat personeel van andere afdelingen wel mee mag als vrijwilligers. Niet dat ik nou zie gebeuren dat het gehele Kokkel personeel met ons een dagje uitgaat en de kokkel zonder begeleiders zit (smiley) maar toch, volgens het protocol zouden we er wel een paar mee kunnen krijgen. (ook van andere afdelingen natuurlijk, de Kokkel is een voorbeeld)

Maar goed we zijn begonnen !! Het eerste idee is iets organiseren voor Sinterklaas. Het wachten is op ideeën. Zelf denk ik aan lootjes trekken en dan een soort pakjesavond met een lekker etentje vooraf wat we zelf dan met z'n allen gaan bereiden. Maar ik wacht rustig op de ideeën van mijn medebewoners. Het is niet de bedoeling dat één iemand alleen alles organiseert. Samenwerking is het hoofd motto.

Nou, dan ben ik zo'n beetje aan het einde (smiley)
Tot een volgend keer en tabee........ mazzel (knipogende smiley)

Reacties

Populaire posts van deze blog

Waarschuwing geen blog voor kinderen !!!

Even

Het Haga ziekenhuis