In de ban van Corona

Corona, een soort griep met hoge koorts, hoesten en benauwdheid. Zeer actief onder ouderen, chronisch zieken en mensen met weinig weerstand. Een griep waar deze mensen de grootste kans hebben er aan te overlijden. 

Corona, een totaal nieuw en dus onbekend virus, waar geen medicijn tegen bestaat. Dus eigenlijk een soort nieuwe Builenpest, Malaria, Vliegende Tering, aids, Tuberculose en ga zo nog wat ziektes door. Allen begonnen ooit onbekend, tot er een medicijn tegen werd gevonden. Of totdat er zoveel slachtoffers waren gevallen dat het virus geen voortbestaan meer had. 

Maar in deze huidige tijd van de mensheid, lijkt Corona meer te zijn dan een nieuw soort griep. Corona tast ook de economie aan. Aandelen kelderen als bakstenen, beurzen duiken de rode cijfers in en Corona maakt mensen bang en gek van angst. En dan krijg je paniekvoetbal. 

Met als gevolg dat het ene na het andere land zoveel maatregelen treft om het virus te voorkomen, dat hele landen volledig op slot gaan. En in dat hoofdstuk is Nederland nu ook beland. We zitten nog niet helemaal op slot, maar de maatregelen vliegen om onze oren. 
De belangrijkste regel is er om te zorgen dat zoveel mogelijk mensen uit de kwetsbare groep thuis blijven. Daarna de mensen die niet echt belangrijk zijn op hun werk, die moeten zoveel mogelijk thuis werken. Belangrijkere mensen zoals politie en brandweer moeten wel paraat blijven. Maar de belangrijkste mensen, de mensen die in de zorg zitten, daarvan wordt het liefst verwacht dat ze 24/7 beschikbaar zijn. 
Daarom moeten de kinderen gewoon naar school, anders zouden die een belemmering kunnen zijn, dat hun belangrijkste ouders, de zorg niet zouden kunnen bieden op de plaatsen waar het het hardst nodig is. Met als gevolg dat ook de kinderen van de onbelangrijkste en belangrijkere ouders ook gewoon naar school moeten. 

Eigenlijk heel wonderlijk dat een regering mensen in de zorg als de belangrijkste mensen ziet, maar ze ver onder de maat uitbetalen. 

En de Efteling is nu echt dicht. Niet omdat de bewoners besmet zijn, maar omdat er niet meer dan 100 mensen op 1 plek aanwezig mogen zijn. En door deze maatregel zijn ook musea en dierentuinen gesloten. Grote evenementen zijn afgelast, net als alle sportwedstrijden en trainingen. Vele markten zijn verboden, de horeca ligt op zijn gat, kapperszaken zien bijna geen klanten meer. Alleen de supermarkten draaien overuren, omdat de Nederlanders als een stel idioten aan het hamsteren geslagen zijn. Alsof de Derde Wereldoorlog is uitgebroken en zij straks maanden in de schuilkelders moeten bivakkeren. 

Over oorlog gesproken, geen idee wie dat Coronavirus heeft uitgevonden, maar het is nu al bewezen dat het veel effectiever is dan de atoombom. Als die zelfde uitvinder ook het medicijn heeft en er ooit mee voor de dag komt, kunnen we de Nobelprijzen wel weggooien en zijn/haar naam voor de nieuwe prijzen gebruiken. Biologisch/psychologisch wapen wint het van een chemisch wapen. 

Het Zeehos is ook dichtgetimmerd met maatregelen om verspreiding van het virus te voorkomen of  eigenlijk meer ter voorkoming van besmetting. 
En hoe goed het ook bedoeld is en hoe ernstig de situatie ook is, voor mij voelt het aan als vrijheidsbeperkende maatregelen. Ik houd sowieso al niet van opgelegde regels. Grenzen zijn er voor mij om overschreden te worden. Ik voel me net een kip met ophokplicht. 
Het Coronavirus voelt niet echt. Ja, het lijkt op griep en van griep kunnen mensen heel ziek zijn. Maar de tv laat geen zieke mensen zien. Toen aids in opmars was, toen heb ik echt aan vrienden gezien hoe ziek ze waren. Aids was echt geworden. Als toen dezelfde maatregelen als nu getroffen waren, had ik me daar in kunnen vinden. Maar Corona is iets vaags, ja, een griep. Nou dat zal dan wel. We hebben al zoveel griepsoorten gehad. 
Ik kan me voorstellen dat de Builenpest echt was, dat dode mensen verbrand werden samen met hun kleding en huisraad. Ja dan is er echt iets mis. Maar nu wordt iedereen hysterisch bij de naam Corona, maar wat is het nou eigenlijk echt? Een dodelijke griep, ik kan me er zo weinig bij voorstellen. 
En daarom ben ik misschien niet bang voor dat Corona, maar meer voor de idioterie van de mensen die zo raar doen rond de naam Corona. 

Corona, het zal ons vast nog lang in z'n greep houden. 
Maar van mij mag deze hype wel weer overwaaien, ik ben dat hele Corona gedoe nu al zat. Tijd voor weer wat gezelligers dan deze bangmakerij en paniekvoetbal. Laten we maar weer gauw normaal doen met z'n allen.

Volgende keer weer meer (zal vast wel een deel 3 van Corona worden, al blijf ik hopen tegen beter weten in)

Latersssssss!! 


Reacties

Populaire posts van deze blog

Waarschuwing geen blog voor kinderen !!!

Even

Het Haga ziekenhuis