Roken MOET mogen!!

Hallo niet-rokend Nederland, hallo naar adem happende mensjes die zichzelf zo zielig vinden, dat het hele land zich aan hen moet aanpassen. Alles goed met jullie? Nee hé, door het gebrek aan nicotine zie ik dat er elke dag weer meer hersencellen bij jullie afsterven. En waar zie ik dat aan? Aan al die domme regeltjes en wetten die jullie telkens weer verzinnen om rokers te dwingen te stoppen met roken. Jullie willen van elke roker zo'n domme leeghoofdige zombie maken, zoals jullie zijn. Sterker nog, jullie willen een rookvrije generatie maken. 

Roken is in jullie ogen een gruwelijke doodzonde. Dus wordt er van alles bedacht om het roken zoveel mogelijk te ontmoedigen. Van de week vertelde zo'n leeghoofdige niet-roker van de NS, dat al die domme rokers van de stations geweerd moeten worden. In 2040 moet er een rookvrije generatie komen, dus moet de roker, het liefst vandaag al, van de stations verdwijnen. Evenals de verkoop van tabak in alle winkels op het station. 
Aan het begin van dit jaar was er een blijde hersendode minister die triomfantelijk vertelde dat tabak met 46 eurocent omhoog gaat. en in april komt daar ook nog eens een euro bovenop. Wat hij bedoelde te zeggen is dat de accijnsasbak, die we ook wel de schatkist noemen, door de rokers die stug door blijven roken, extra gevuld zou worden. Nog even en de rokers mogen helemaal niet meer roken op terrassen. Attractieparken, speeltuinen en scholen zijn al bijna allemaal rokersvrij. En de sportclubs zijn nu aan de beurt. 

Maar wat doet niet-rokend Nederland om het gebrek aan nicotine te compenseren? Precies, die gaan heerlijk aan de drank. En je ziet het nu al, supermarkten spelen daar handig op in. Want er wordt wat af gestunt met bierprijzen, flessen wijn, in de aanbieding, gaan als warme broodjes over de toonbank. Men borrelt wat af, wat tevens ook de verklaring is van al die afgestorven hersencellen van niet-rokers. Toch jammer dat die hersenloze minister niet inziet, dat als hij dezelfde accijnzen als op tabak, ook op alcoholische dranken gooit, dat hij dan een tweede schatkist kan aanschaffen, zoveel geld er dan binnen komt.

Ik heb geen idee wat beter is, een rookvrije generatie en dus een stomdronken generatie of een generatie met gezellige rokers. Maar ja, ik rook, dus ik denk niet zo leeghoofdig als jullie. En ik drink geen alcoholische dranken. Toch wel fijn dat we zelf rijdende auto's krijgen, hopelijk zijn ze er al in 2040, anders zie ik het somber in met die stomdronken.. ohw, sorry,.. rookvrije generatie. 

Ik wens jullie geen succes met al jullie snode plannen om het rokers moeilijker te maken. Ik zeg alleen; "Roken MOET mogen!! Net zoals jullie een drankje nemen op z'n tijd."

Volgende keer weer meer.... Latersssss!!! 

Reacties

Populaire posts van deze blog

Waarschuwing geen blog voor kinderen !!!

Even

Het Haga ziekenhuis