De laatste blog van 2019

Dit is de laatste blog van 2019. Ik heb alle blogs van dit jaar eens doorgespit en ik merk dat ik de blogs dit jaar heel dicht bij mijzelf heb gehouden. Veel van mijn gevoelens en gedachten heb gedeeld. Rot momenten en moeilijke periodes heb besproken en jullie deelgenoot heb gemaakt van hele leuke en mooie momenten in mijn leven. En natuurlijk ook wat blogs waarin ik mijn fantasie de vrije loop heb gelaten. Soms heel humoristisch, soms diepzinnig en soms onsamenhangend en toch een mooi geheel vormend. En er zijn ook onderwerpen die een rode draad vormden in mijn blogs. Denk aan de vochtbeperking, de naaktfoto's en mijn frustraties over het sprookje klimaatverandering.

Eigenlijk was 2019 wel een goed jaar zo voor mij. Al hadden we een slechte start door ziekte van een medebewoner en had ik de naweeën van teveel vocht in mijn benen. Maar dit jaar heeft, voor mijn gevoel, best wel positief en gezellig uitgepakt. Ik heb een weddenschap gewonnen met de dokter, door te bewijzen dat een slechte momentopname, ook heel positief kan worden. Ik voel me prettiger omdat ik de Rozer voor een heel deel heb gelaten voor wat hij is. Door niet meer elke dag te gaan. Me niet meer te mengen in al diezelfde verhalen. Ik vind het heerlijk en voel me veel beter, door niet meer zo flirterig te doen naar de jongens op het Zeehos. En als klapstuk, waar ik het meest trots op ben, is de fotoreportage die van mij gemaakt is. Dat is toch echt wel het mooiste cadeau wat 2019 gebracht heeft.

En nu zit 2019 er al weer bijna op. Staat 2020 te trappelen om te beginnen. Wat gaat dat jaar ons weer brengen? Het wordt in elk geval een jaar vol ronde getallen. Mijn nichtje wordt 20, ik word 50 en mijn moeder wordt 80. Groot feest dus.

Ik heb niet echt goede voornemens, wel ideeën, maar geen idee hoe lang ik me er aan zou houden.
Ik wil proberen niet meer in huis te roken, maar buiten. En tegelijkertijd weet ik al dat ik vast na 2 of 3 keer buiten roken, met excuses als "Zo koud buiten of te nat" gewoon weer binnen rook. Er moet toch echt wat gaan gebeuren met de vochtlijst, zoals het nu gaat is het net zo'n jojo-effect. Dan weer een tijd heel mooi en dan weer een tijd er (heel) ver overheen. Ik denk aan mindful  denken, misschien dat de psychologe daarbij kan helpen. Deze tip is me door iemand gegeven, maar ja, met al die feestdagen er tussen is het lastig om er mee aan de slag te gaan. Dan maar als nieuw begin in het nieuwe jaar.

Tsja, en wat 2020 verder allemaal gaat doen, gaan we vanzelf wel weer meemaken. Ik ga wel gewoon weer elke week bloggen en het gewoon lekker dicht bij mezelf houden.

En dan komen zoals elk jaar de beste wensen of de varianten ervan. Ik zet ze allemaal neer, dan mag de lezer zelf de wens uitzoeken die bij hem/haar past.

Ik wens je een voorspoedig nieuwjaar!!
Ik wens je de beste wensen voor 2020!!
Gelukkig nieuwjaar!!
Ik hoop dat jij mij niet toewenst wat ik jou toewens voor het nieuwe jaar!!
Happy New Year!!

Allemaal de beste wensen en laten we er een supergoed jaar van maken!!

Tot volgend jaar, tot weer een nieuwe blog............ Latersss!!

Reacties

Populaire posts van deze blog

Waarschuwing geen blog voor kinderen !!!

Even

Het Haga ziekenhuis