De laatste loodjes wegen het zwaarst.

De laatste loodjes wegen het zwaarst, zo zegt het gezegde. En helaas zegt ook de praktijk dat.De weddenschap met de dokter en de assistente loopt donderdag af. Dan zou ik van honderdenelf kilo, nog maar honderd kilo wegen. Nou de eerste kilo's vlogen eraf. ik heb me nog nooit zo goed aan mijn vochtbeperkende dieet gehouden als de afgelopen twee weken. Ook heb ik heel erg op mijn zout gebruik gelet. Ik weeg nu al een paar dagen honderdendrie kilo en wat ik ook doe, de wijzer van de weegschaal wil maar niet naar beneden. Nee, hij treitert me juist door net tussen de drie en de vier te blijven schommelen. En soms staat hij precies op de drie, maar verder naar de twee doet hij niet. Erg frustrerend. En om nou donderdag gewoon drie kilo eraf te liegen is me ook me eer te na. Maar ja, om nou tot donderdag niks meer te drinken, lijkt me ook niet echt verstandig. Ben ik al die tijd niet uitgedroogd, lig ik donderdag met ernstige uitdrogingsverschijnselen in het ziekenhuis. ook geen optie dus om een weddenschap te winnen.

De laatste loodjes wegen het zwaarst, als ik nou wist waar die laatste drie loodjes van elk een kilo zaten, dan kon ik die voor donderdag weggooien. Maar ik heb geen idee waar die laatste loodjes nou zitten. Misschien moet ik voor donderdag wel een hoop laurierdrop of bruine bonen eten, dat werkt laxerend. Misschien raak ik zo die laatste loodjes dan kwijt. Maar echt vet heb ik niet. Als ik de bulten niet zou hebben, ben ik zo'n gespierde spijker, zo'n gozer zonder vet. En om nou op een onorthodoxe wijze, zelf stukken huid, die slap hangen omdat er vocht uit is, weg te snijden, lijkt me ook geen optie. Op een orthodoxe wijze ook niet, want zie nog maar even gauw voor donderdag, een afspraak te maken bij een plasticchirurg. Maar ja, misschien zijn dat wel de laatste loodjes, de hangende lellen en vellen.

Het nadeel van de plasmedicatie is dat ze overal vocht vandaan halen, behalve waar zij het bij mij juist moeten weghalen, uit de buikholte. Maar de buikholte is geen orgaan, er zitten wel organen in en daar haalt de medicatie wel overtollig vocht vandaan, maar de buikholte zelf daar komen ze niet. Misschien wordt het tijd dat we medicijnen ook kunnen programmeren, dan weten ze in mijn geval, dat ze in de buikholte aan het werk moeten. Maar zodra we iets programmeren, komen er discussies over privacy, hack gevoeligheid, kunstmatige intelligentie enzovoorts. Dus op die manier de laatste loodjes wegwerken gaat vast ook niet voor donderdag gebeuren.

Maar hoe krijg ik dan wel die laatste loodjes weg??!! Niet meer op de weegschaal gaan staan is een optie, maar komt dan helaas weer neer op het weg liegen van drie kilo. En dat wil ik juist niet!! Het moet wel eerlijk hoor. Dus nog meer mijn best gaan doen. Geen extra slokje dit, geen chips, ook al is het maar een handje, niet teveel soep proeven als ik soep maak. Nog meer minderen op al dat mindere dat ik al doe.
Maar bij de woorden "Nog meer minder", heb ik er eigenlijk al geen zin meer in, omdat ik voor mijn gevoel al zoveel minder doe dan ik eigenlijk normaal deed. Maar ja, al dat normale heeft er alleen maar voor gezorgd dat de wijzer van de weegschaal op honderdenelf kilo is gekomen. Dus eigenlijk oet ik nu al dit mindere wat ik nu doe al normaal gaan beschouwen en zorgen dat de wijzer van de weegschaal niet meer boven de honderdendrie of honderdvier komt.

De laatste loodjes wegen het zwaarst, nog even volhouden, ietsjes meer minderen en dan dit mindere wat ik nu doe als normaal gaan beschouwen. Van het idee kan ik nu al verdrietig worden.

Volgende keer weer meer......... Laters!

Reacties

Populaire posts van deze blog

Waarschuwing geen blog voor kinderen !!!

Even

Het Haga ziekenhuis