Negatief

Een nieuw jaar, een nieuw begin, dus laat ik eens positief beginnen. Leuke gedachte, maar helaas... het jaar is amper zeven dagen jong en men vindt mij nu al negatief. Waar het vandaan komt geen idee, wat ik dan negatief doe, ook geen idee, maar ik ben ontzettend negatief. Ik heb zelfs een negatieve invloed op anderen. Van het weekend zei iemand openlijk dat ze me negatief vindt. Op de vraag wat ik dan negatief doe, of hoe negatief ik ben, het uitstraal en/of naar buiten breng, kreeg ik het volgende te horen;

Ik laat mezelf niet zien, de echte Mario. Ik zou wat meer uit het leven moeten halen. Ik vertel nooit wat en hoe ik echt denk over de dingen die hier gebeuren. Ik zit achter een verschrikkelijk donker masker. Ik zou eens wat meer moeten ondernemen. En eens veel minder moeten klagen, want het lijkt wel of ik het hier niet leuk vind.

Nou, dat is lekker wakker worden, zo'n stortvloed over hoe iemand mij ziet. Zal ik de lijst eens punt voor punt doorlopen?

Mijzelf laten zien. Nou eigenlijk zien maar heel weinig mensen de echte Mario. Zelfs mijn moeder ziet de echte Mario heel sporadisch en dan komt voor een groot deel door punt twee
.
Meer uit het leven halen. Ik heb ontzettend veel uit het leven gehaald, vooral na mijn operatie, toen heb ik echt geleefd. Maar het leven heeft door de jaren heen ook veel uit mij gehaald. En ook al vinden een aantal bewoners hier dat ik geen handicap heb of echt zoek ben, toch hebben mijn handicap en ziekte me wel vaak te grazen genomen en is er heel wat levenslust bij me verdwenen.

Vertellen wat ik echt vind. Als ik dan toch zou moeten vertellen wat ik echt vind, dan vertel ik maar vast dat door mijn gevecht met het leven en tegen de dood En met mijn handicap en tegen het ziek-zijn en andersom, ik op bepaalde punten erg onverschillig ben geworden. het doet er niet meer toe. De echte Mario die smakelijk ergens om kan lachen, die lol kan hebben om niks, die kan genieten van hele kleine dingetjes is ver naar achteren gedreven door vele teleurstellingen en bittere ervaringen.
En mensen mogen blij zijn dat ik hier niet vertel wat ik echt van de dingen vind die hier gebeuren. Als ik dat wel zou doen dan lopen en rijden er morgen een hoop mensen met een chagrijnig gezicht op het terrein. Moet ik me vast op heel veel matjes melden bij Clusterhoofden, de manager en weet ik veel wie. Krijg ik weer te horen dat ik niet moet vergeten dat er niveauverschillen hier zijn. Dat ik het "bedek met de mantel der liefde en wegmoffel systeem" ondermijn. Maak ik een hoop stinkende wonden open. Voelen een hoop mensen zich op hun pik of andere geslachtsorganen getrapt. Zal dat vast ook weer als negatief worden bestempeld terwijl het gewoon de waarheid is zoals ik die vind. Dus is het prettiger voor iedereen dat ik maar gewoon met de meute mee huppel en mijn gedachten de mijne laat en mee lul met de prettigste wind.

Iets ondernemen, ik zou zeggen zie het begin van het vorige punt. Ik heb zat ondernomen, maar het hoeft niet meer. laat mij maar lekker op mezelf, ik vermaak me toch wel.

Minder klagen, nog minder? Ik heb zelf het idee dat ik zelden klaag. Zelfs over de Rozer klaag ik al niet eens meer.

Vond ik het hier wel leuk?  Dat is wel de stomste van al die punten. Ik roep heel vaak dat ik hier een CenterParcs gevoel heb, ik roep nog vaker dat ik op een goudmijn woon. Dus hoezo zou ik het hier niet leuk vinden? In tegenstelling tot andere bewoners praat ik met bewoners van elke afdeling, maak ik lol met ze, pas me dagelijks aan aan alle niveau's en nog denkt men dat ik het hier niet leuk vind. Moet toch echt niet gekker worden hoor.

Maar goed, mocht je me toch negatief vinden, houdt dat dan lekker voor jezelf en val mij er niet mee lastig. En mocht je vinden dat ik een negatieve invloed op je heb, zoek dan lekkere het gezelschap van anderen op. Of wijs de persoon die je tegen mij wilt waarschuwen, bij wie hij/zij dan beter terecht kan.

Volgende keer weer meer............ Laters!!! 

Reacties

Populaire posts van deze blog

Waarschuwing geen blog voor kinderen !!!

Even

Het Haga ziekenhuis