Kap eens met al dat gejank !!!

Zo vandaag eens tijd voor een boze blog. Een blog met mijn commentaar en visie op al die zaken die er zoal lopen in Nederland. Zaken waar ik nooit op reageer, maar waar ik wel een mening over heb. Meestal reageer ik niet omdat er tussen de reacties al zoveel shit en dreigementen zit, dat ik me af vraag of het ooit goed zou komen met die, al dan niet zogenaamde, problemen. En omdat ik nooit gereageerd heb op al de meningen van anderen, hoeven de andere niet te reageren op mijn mening en blokker ik alle eventuele reacties. Ik heb genoeg meningen gelezen, genoeg filmpjes gezien en genoeg, al dan niet knip-en-plak-werkjes van Wikipedia of soortgelijke sites gezien. Dat je het vast maar weet.

Laat ik eens beginnen met "Onze traditie", het is tenslotte weer de tijd van het jaar voor onze traditie. Het gejank over Zwarte Piet. Van mij hoeft er niets aan die hele Piet te veranderen. En als mensen dan gaan roepen dat Zwarte Piet racistisch is, dan hoeft er zeker niets meer te veranderen. Want dat woord racisme, wat te pas en te onpas wordt gebruikt, zorgt er voor dat mijn nekharen overeind komen en ik mijn kont meteen tegen de kribbe gooi. Dan wil ik al niet meer luisteren en eventueel iets veranderen. Maar als je dan toch tegen Zwart bent, waarom accepteer je dan wel een Roetveeg Piet ? Of z'n gezicht nou helemaal zwart is of een paar zwarte vegen, het is en blijft zwart. Als ik tegen Zwarte Piet zou zijn, zou ik beslist geen genoegen nemen met die Roetveeg Piet. En waarom al jaren lopen schreeuwen en blerren ? Had bij elkaar gaan zitten, een nieuw sprookje rond Sinterklaas verzonnen en dat aan Nederland voorgelegd. Want om nou te zeggen dat de tegenstanders met behoorlijke alternatieven komen, nee, ik hoor of zie ze niet. Alleen dreigementen racisme, Internationaal Gerechtshof, VN en demonstraties.
Maar wij blanken, zoals wij genoemd worden in die discussie,die allang geen discussie meer is, die almaar roepen "traditie", doen ook wat we willen. Want als we echt zo trots zijn op onze traditie, waarom heeft een groot deel van Nederland dan al de kerstboom staan ? Konden jullie niet even wachten tot de Goedheiligman met zijn, al dan  niet, Zwarte Piet, weer naar huis is? En waarom zijn de omroepen toch zo schijterig dat ze bijna niets meer met Sinterklaas doen ? Die letter 'P' in NPO, staat allang niet meer voor Publiek(e), ze kunnen er beter een 'M' van maken, Minderheden. Want zowat al die omroepen lopen braaf met Roetveeg Pieten of helemaal geen Piet. Zelfs de Club van Sinterklaas is al een paar jaar niet meer op tv te zien. Alleen de NTR houdt er nog wat Zwarte Pieten in uit angst voor de grote groep mensen die van de "Traditie" houden. Maar hoopt stiekem dat ook zij er gauw mee mogen stoppen.

Nederland begint een kleuterstaat te worden. Er wordt ons van alles opgelegd. We moeten gezonder leven. Van de week stond er een minister met een grijns van oor tot oor, te vertellen dat een pakje sigaretten eindelijk tien euro gaat kosten. Dat die man dat nou kan betalen, maar hij mag best rekening houden met rokers die krapper bij kas zitten. Met bier mag niet meer worden gestunt door supermarkten, ook gaat de prijs omhoog, allemaal omdat iedereen gezonder moet leven. De frisfabrikanten moeten de hoeveelheid suiker in hun limonades drastisch verlagen of andere zoetstoffen gaan gebruiken. U weet wel, van die troep uit de light producten, waar je, volgens onderzoekers kanker van krijgt. Allemaal omdat we gezonder moeten gaan leven. En als we gezonder gaan leven, leven we ook langer. Maar of dat nou zin heeft zonder een pensioenakkoord ? Maar goed, het geld wat we door het gezondere leven niet meer aan de dokters kwijt zijn, kunnen we dan vast weer in de pensioenfondsen pompen. En we moeten wel gezonder gaan leven want het ene na het andere ziekenhuis gaat failliet. Fijn dat we onze zorgstaat hebben afgebroken, daar plukken we nu de vruchten van.
Ik heb een hekel aan die bemoeienis van dat kabinet en al die stichtingen en fondsen, die er maar op hameren dat we gezond moeten leven. Ik ben niet gezond, nooit geweest en ik zal het ook nooit worden ook !! Dat heb je nu eenmaal met een aangeboren handicap. En natuurlijk wil iedereen honderdenvijftig jaar  of ouder worden, maar wees een tevreden met wat je bent en wat het leven voor je in petto heeft. Ga anders de perfecte gezonde mens in elkaar klonen of op welk medisch experimenteel manier ook en laat de oude ongezonde mens, net als de dieren uitsterven. Als ik roken wil dan rook ik en al moet ik me er voor in de schulden steken, ik stop niet omdat een overheid, een fonds of stichting dat van mij wil. Ik stop pas als ik dat zelf wil !! En van mij part ga ik mijn eigen suikerlimonade maken, als ik suiker toch lekkerder vind dan die chemische troep, dan heb ik toch recht op limonade met suiker !! Ik denk dat ik ook maar een actie pagina op Facebook ga maken, "Niet roken, geen suiker en geen gestunt met alcohol is discriminatie". Moet ik alleen bedenken bij welke intocht we dan het beste kunnen gaan demonstreren.

Al dat gejank, kap er toch eens mee. Ga je allemaal eens met belangrijkere zaken bezighouden. En als je zo graag wilt janken, zorg dan dat je een goed verhaal hebt, waar we wat mee kunnen, dan altijd maar weer dat uitgestoken belerende vingertje.

Zo !! Ik heb gezegd !! Oké ik heb nog wel meer, maar ik denk dat ik zelf ook wel weer even genoeg gejankt heb.

Volgende keer weer meer.... maar geen gejank, dat spaar ik wel weer een jaartje op. (knipogende smiley)

Reacties

Populaire posts van deze blog

Waarschuwing geen blog voor kinderen !!!

Even

Het Haga ziekenhuis