Het grote jaaroverzicht

Ja hoor, we zijn er weer. De laatste dagen van december, dus is het tijd voor een overzicht van het afgelopen jaar.

En wat was het voor een jaar? Als ik zo mijn blogs van het afgelopen jaar na loop, kom ik tot de conclusie dat ik erg veel met en voor mezelf bezig ben geweest. Ik heb samen met mijn CPB-ers mijn einde geregeld. Vastgelegd hoe mijn uitvaart er uit zou moeten zien. Ik ben ook heel veel met mijn gezondheid bezig geweest. En het was een jaar met een hoop spanningen in en om de groep. Maar ook bij mij privé.

Maar er was ook een groot lichtpunt dit jaar. En ja, ook daar zaten een hoop nadelen aan vast, maar ik vond het geweldig. We hebben een prachtige zomer gehad. Volgend jaar wil ik er weer zo eentje. Al was het waterpeil benedenpeil, de grond te droog en riepen de natuurkundige moord en brand over de klimaatsverandering. De zomer was heerlijk. In dit geval denk ik dan, "Lang leve het broeikaseffect!!"

Met de gezondheid was het dus halen en brengen dit jaar. Waar de grond te weinig aan had, liep mijn lichaam aan over. Vocht!! Begin dit jaar waren het nog gewoon de ouderwetse buikaanvallen, maar van de zomer sloeg die trant opeens om en begonnen mijn benen gek te doen door het vocht. Eerst mijn onderbenen. Vooral mijn linker met de grote vochtblaar. Een aantal weken met dat prachtige weer met in gezwachtelde benen gelopen. Later heb ik steunkousen gekregen. En toen eind november dacht mijn rechter bovenbeen, "Kom laat ik eens gek doen."

En wat heb ik gehunkerd naar mannen dit jaar, drie of vier blogs heb ik aan ze gewijd. Met als eindconclusie dat ik beter af ben zonder man. Omdat een man, zoals ik hem, geheel naar mijn wensen wil hebben, helaas niet voorradig is of bestaat. En de mannen die mij, al dan niet duidelijk aangevend, willen hebben, maken geen schijn van kans bij me. Ik weet het, ook dit jaar was ik weer erg tegenstrijdig.

Op de groep is er ook een hoop gebeurd. We hebben een nieuw Clusterhoofd gekregen. Ik heb een nieuwe CBP-er. Een aantal lieve mensen zijn helaas weggegaan, weggepest of weggestuurd. We hebben een hoop heisa gehad rond ziekte van een medebewoner en ervaren daar nog altijd de nasleep van. De sfeer is hard achteruit gegaan vind ik. Hopelijk wordt het volgend jaar goed afgerond, zodat we allemaal opnieuw kunnen beginnen met elkaar en voor elkaar.

En het was feest dit jaar, ik woon alweer tien jaar op het Zeehos. Volgend jaar is er weer feest, dan wonen er vijf mensen, waaronder ik, alweer tien jaar op de FTP-Horen. In mei kwamen we, vanuit de oude gebouwen, Herriehuis en Duinhuis, in de nieuwbouw FTP-Horen wonen.

Ook dit jaar hebben geluk, ziekte, spanningen, feesten enz. elkaar afgewisseld. Volgend jaar zou dat vast weer gebeuren. Al mag ziekte best wel wegblijven van mij. En mogen we de spanningen hopelijk eens afronden.

Maar hoe het ook zal worden of hoe het ook zal zijn, het nieuwe jaar is er bijna.
Ik hoop alleen dat de tijd wat minder snel gaat volgend jaar, want voor mijn gevoel is dit jaar omgevlogen.

Ik wens jullie allemaal de allerbeste wensen, maak er iets moois van in het nieuwe jaar of laat je verrassen. Voor degenen die ook bloggen, heel veel blogplezier en voor mijn lezers, tot volgend jaar.

Volgend jaar weer meer...... Laters!!! (vuurwerk afstekende en champagne drinkende smileys)

Reacties

Populaire posts van deze blog

Waarschuwing geen blog voor kinderen !!!

Even

Het Haga ziekenhuis