Reclame

Reclame is een grote bron van ergernis, althans voor mij wel. Ook al hebben we al een aantal jaren commerciële televisie, ik blijf me mateloos ergeren aan de onderbreking van programma's voor ellenlange reclames. Op dit gebied verlang ik echt naar vroeger. We hadden alleen een reclameblok voor en na het Journaal. Opgevrolijkt door de onhandige leeuw, Loekie.

Maar men schijnt veel geld te verdienen door reclames. Zelf heb ik geen idee hoe, want zodra er weer een reclameblok komt, holt tv kijkend Nederland naar het toilet of gaat iets lekkers halen in de keuken. Zappen is tegenwoordig zinloos, want heeft de ene zender reclame dan is er bij de andere zender ook reclame. Alsof ze het op elkaar afgestemd hebben.

Waarom ik de reclameblokken ergerlijk vind ? Vroeger was er nog gewoon reclame voor huishoudelijke apparatuur, kleding, luiers, wasmiddelen, zaken waarvan ik zeg, "Ja dat hoort in een reclameblok". Tegenwoordig zijn het merendeels reclames voor auto's en medische hulpmiddelen. En dan bedoel ik niet de gewone Paracetamol of andere pijnstillers, maar die reclames over hoortoestellen, brillen, voetzooltjes, middeltjes tegen urinewegontstekingen. Mogen die reclames van de buis ? Laat de dokter je het maar voorschrijven als het echt nodig is.
En die overdosis Bekende Nederlanders in die reclames, vreselijk !! Alsof ze nog niet genoeg geld verdienen. Wat interesseert het mij nou hoe Winston Gerschtanowitz zijn was doet of waar René Froger zijn (zonnen)bril koopt. Dat acteurtje (geen idee hoe hij heet) met Max Verstappen bij de Jumbo boodschappen doet. Of hoe fijn Anita Witzier door Nederland fietst. En dan al die reclames voor al die loterijen. Vreselijk !! Altijd prijs, ja dag, altijd prijs tot je mee gaat spelen, dan win je niks. Er staat al voor een paar ton in beeld en die vertellen je dan blij dat jij ook tonnen kunt winnen. Stelletje schnabbelaars die Bekende Nederlanders, bah !!

En sommige reclames zijn ook zo vreselijk dom. Zoals die volwassenen die met verschrikkelijk nagesynchroniseerde kinderstemmetjes over snoep staan te praten. Tenenkrommend, hoe ergerlijk. Of zo'n reclame voor een schoner gevoel van onderen. Noem het gewoon vagina, zo heet het toch, draai er dan niet zo omheen en geef het beestje het naampje wat het draagt, vagina. Stom preuts gedoe. Ach en dan die reclame van dat jochie van een botermerk. Die hebben wat nieuws, iets met minder suiker als smeerbeleg op de boterham. Nou kijkt het jochie van zichzelf al moeilijk heb ik het idee, maar als hij een hap van die boterham neemt trekt hij wel een heel gruwend gezicht. Je merkt aan dat hele kind dat het gewoon weg niet te vreten is. Goeie reclame, dat spoort vast een hoop mensen aan om het product te kopen. Dat jongetje van die treinreclame vond ik ook zo'n huilgezicht hebben. Kunnen die kinderen tegenwoordig niet meer gewoon kijken ? Of worden ze daar speciaal op geselecteerd ? Wie heeft de grootste jankbek ? Meldt je dan aan voor een treinreclame. Maar het jammere van zo'n gezichtje is, dat als het kind dan bij zijn doel is, de trein, zijn gezicht echt niet een lachebek wordt. Hij blijft dat huilerige over zich hebben.

Om reclames over roken blijf ik woest worden. Die zijn echt te dom voor worden, maar die reclames heb ik al uitgebreid in speciale blogs behandeld. Het wordt tijd dat de slogan "Roken moet mogen" weer van stal wordt gehaald, leven we vast weer een stuk prettiger naast elkaar.

Nou tot zover weer de reclames, ik ga maar eens televisie kijken. Kijken of er weer een programma wordt onderbroken voor die troep. Nou ja, op internet wordt je ook doodgegooid met reclames. En het erge is nog dat ze daar de reclames/advertenties op je aan willen passen. Nou jongens, ik zou zeggen, sla mij maar over. Ik klik toch alles weg.

Volgende keer weer meer....

O, ja, er is iets met cookies en privacy, maar dat kan je vinden bij Google. (knipogende smiley)

Reacties

Populaire posts van deze blog

Waarschuwing geen blog voor kinderen !!!

Even

Het Haga ziekenhuis