Herhaling

Ik had me een tijd terug voorgenomen elke dag of om de dag een blog te schrijven. Maar het versloft de laatste tijd. Ik weet even geen onderwerp meer. Heb ook het idee dat ik soms in herhaling val.

Nu is het wel zomertijd en worden we op de tv doodgegooid met herhalingen van herhalingen en daar nog eens de herhaling van, maar om dat nu ook met mijn blogs te doen. Maar soms ontkom ik er niet aan. Sommige onderwerpen waren tijden terug actueel en nu nog steeds. Soms zit ik iets te schrijven en dan bedenk ik me "Daar heb ik toch al eens een blog over gemaakt ?"

Maar niet alleen mijn blogs en de tv zijn vol herhalingen. Soms lijkt mijn leven ook wel een aan een schakeling van herhalingen. Dan denk ik :Dit heb ik toch al eens op een andere manier meegemaakt ? Moet ik dit alweer beleven en ondergaan ?"

Maar ja sla het geschiedenisboek open en je ziet ook een aan een schakeling van herhalingen. Eerst gingen de christenen op kruistocht om overal ter wereld het geloof bij de mensen erin te rammen en nu zijn de moslims met hun kruistochten bezig om iedereen de Islam op te dringen. Werd eerst het ene ras over de kling gejaagd, jaren later was het andere ras aan de beurt. Alle oorlogen lijken op elkaar en het draait steeds om hetzelfde, geld en macht.

De wondverzorging is ook een aan een schakeling van herhalingen. Komt bijna elke dag weer terug, het plakken van de pleisters. En het houdt maar niet over. Is de ene plek een beetje genezen, gaat er weer een ander open. Voel me af en toe zo'n lekke fietsband die steeds weer geplakt moet worden.
De Rozer is eigenlijk ook steeds weer de herhaling van de herhaling. Je kunt de koppen uittekenen van de mensen die er komen. Het gaat altijd over seks, het enige onderwerp wat we begrijpen of over sport, maar dat interesseert de helft niet. En klagen over minderheden en geld gebrek enzo, Dat komt ook heel vaak terug. En dat terwijl we eigenlijk zelf niets te kort komen.

Herhalingen en daar weer de herhalingen van. Zou de bedenker van het leven niet zoveel fantasie hebben om elke keer iets nieuws te verzinnen ? Of zijn herhalingen goedkoper dan nieuwe dingen ? Aan de andere kant is het misschien ook niet leuk om allemaal hetzelfde mee te maken, alleen misschien het winnen van de Lotto of Postcodeloterij. Maar om nu allemaal de leuke, maar ook nare dingen van elkaar mee te maken, dat is vast ook niet best. Hoewel we dan misschien veel meer saamhorigheid hebben en makkelijker van alles met elkaar kunnen delen. Ervaringen uitwisselen enzo.

Ik ga de herhaling van het "er een eind aan breien" maar weer eens herhalen. dan kan ik deze blog ook afsluiten....

Tot de volgende nieuwe blog of misschien een herhaling van de herhaling... je weet maar nooit.

Laterssssssssssss !!!

Reacties

Populaire posts van deze blog

Waarschuwing geen blog voor kinderen !!!

Even

Het Haga ziekenhuis