Staatsgevaarlijk

 Hebben jullie gisteren het NOS Journaal gezien en 1Vandaag? 

Ik wel en hoewel het eigenlijk triest is, heb ik in een deuk gelegen van het lachen. Het bureau voor terrorismebestrijding vindt mensen die tegen de corona maatregelen zijn, een eventueel gevaar voor de samenleving. Hoewel ze een onderscheid proberen te maken tussen mensen met onvrede en extreem rechtse figuren, komt het er toch op neer dat zulke mensen terroristen zijn. In wezen zijn zulke mensen dus staatsgevaarlijk. En ook ik behoor tot die groep, ik ben het ook niet eens met al die maatregelen en weiger ik me te laten muilkorven. Ik vertik het om zo'n mondkapje te dragen. En als het toch moet, dan zorg ik wel dat er gaatjes in zitten, zodat ik gewoon kan blijven ademen. 

Het item bij 1Vandaag liet zien dat protesterende mensen, politici uitscholden en aanraakten. Dat aanraken hoort natuurlijk niet, dat vind ik ook niet nodig en bedreigen al helemaal niet. Men kan best een gesprek aan gaan, maar wel op een fatsoenlijke manier. Dat er af en toe gescholden wordt, kan ik me wat bij voorstellen. Er zit een hoop frustratie bij de demonstranten. Merken we, als we eerlijk zijn, bij onszelf ook wel. De maatregelen zijn soms zo tegenstrijdig als de pest. Zie maar de afgelopen persconferentie. "Geen uitzonderingen!", zei Rutte en noemde er meteen drie op. Dan ben je best tegenstrijdig bezig en dat is dan ook nog eens ministerpresident.  

Ook vertelde ze in het item dat de NOS wordt beschuldigd van fakenieuws, door de demonstranten. Of de NOS echt fakenieuws verspreidt weet ik niet. Maar dat het negen van de tien keer, zo eenzijdig is, is een ding wat zeker is. Want de NOS scoort graag door Trump  steeds voor gek uit te maken, de Russen zijn altijd eng, China stiekem, IsraĆ«l de beste en corona hartstikke dodelijk. Vooral bij corona heeft de NOS er een verschrikkelijk handje in, door mensen elke dag weer banger en banger te maken. Op dat punt heb ik wel het idee dat de NOS zelf nieuws verzint. 

Ook wordt de NOS (journalisten, cameramensen en correspondenten) bedreigt tijdens protesten, waar ze aanwezig zijn om verslag uit te brengen. Doordat de demonstranten de NOS als fake ervaren, geloven ze er niet meer in dat de NOS iets goeds over de protesten zal vertellen. En ergens klopt dat ook wel, alleen als er rellen uitbreken dan brengt de NOS nieuws over dat protest. Weer dat eenzijdige wat ze al jaren doen. Mensen die protesteren zijn al bijvoorbaat complotwappies. (mooi woord voor woord van het jaar in de Dikke van Dale.) Die mensen moet je vooral niet serieus nemen. Nee, soms krijg ik het idee dat de NOS ons in het gareel moet krijgen, zodat we braaf alles opvolgen wat Mark en Hugo ons voorschrijven. Dat zie je maar aan die mondkapjes. Mark vindt het beter dat we die gedragen en de volgende dag loopt half Nederland braaf met een mondkapje. Dat Mark en Hugo zelf verteld hadden, maanden eerder, dat die dingen totaal niet werken en alleen schijnveiligheid wekken, is iedereen compleet vergeten. En de mensen die het niet vergeten zijn en iedereen er op de sociale media op wijst, ja, die zijn niet wijs, complotwappies.

Maar dat de NOS nu alle satellietwagens  heeft ontdaan van alle logo's, in de hoop niet meer lastig gevallen te worden door demonstranten, vind ik echt om te gieren. Valt mee dat ze er geen andere logo's opplakken, van Dreft of de Zeeman of iets dergelijks. 

Maar mocht je het nou niet eens zijn met de maatregelen, alles tegenstrijdig vinden of frustraties rond corona hebben, houdt het stil. Straks noemen ze je ook complotwappie of ze zien je als terrorist, krijg je het stickertje "Staatsgevaarlijk" opgeplakt. 

Succes allemaal (knipogende smiley)

Volgende keer meer........

Reacties

Populaire posts van deze blog

Waarschuwing geen blog voor kinderen !!!

Even

Het Haga ziekenhuis