Als ik morgen niet meer wakker word is dat ook best.

Mijn levensmotto is altijd geweest; "Het leven is te leuk om zomaar weg te gooien." En al zaten er hele diepe dalen in het leven, er was altijd wel iets wat het leven toch leuk hield. Iets wat mij er toe zette om toch door te gaan.

Maar we leven tegenwoordig in zo'n achterlijke wereld, die vol leugens, bedrog, manipulatie en wat niet meer aan elkaar hangt. Alle eventuele lichtpuntjes worden uitgetrapt alsof het enorme bosbranden zijn. Ik ga tegenwoordig steeds vaker met het gevoel naar bed: : Als ik morgen niet meer wakker word is dat ook best."
Het begon allemaal met de grote en zeer intellectuele lockdown. Dertien weken binnen zitten, omdat er een levensgevaarlijk virus door de wereld trok. Dagelijkse televisie, waarin we doodgegooid werden met alle verschrikkelijke consequenties die het virus had of zou hebben. Een regering die achter de feiten aan hobbelde en steeds weer nieuwe maatregelen bedacht om het virus drastisch in te perken. Het land werd uit elkaar gedreven, families mochten elkaar niet meer zien en de grootste slachtoffers waren de ouderen en de mensen die tot de risico groep behoorden. Het hele leven lag lam, bedrijven gingen een voor een failliet en duizenden mensen werden werkeloos. De zorg draaide vierentwintig uur op volle toeren, de IC.'s puilden bijna uit hun jasje en werden rijkelijk beloond met een avondje twee minuten applaus. Maar dat was allemaal in het belang voor de gezondheid van de mensheid.

En toen kwam er een lichtpunt aan de horizon. De Nederlanders hadden zich zo voorbeeldig gedragen, dat er versoepelingen kwamen en de lockdown beetje bij beetje werd opgeheven. Terug naar het oude normaal. Nou niet dus, de versoepelingen waren maar schijn en een oerwoud van belachelijke regels en regeltjes werd over ons heen gestort. De televisie zond nog vierentwintig uur per dag uit hoe ernstig het virus is en wat we moesten doen om erger te voorkomen. Het oude normaal, daar was geen sprake van, nee we moesten gaan wennen aan een geheel nieuw normaal. Alles op afstand van elkaar, hoe verder hoe beter.
En toen brak de zomervakantie aan. Nog meer versoepelingen, waar we nog steeds grote vraagtekens bij zetten. Landen werden veilig verklaard, grenzen gingen open. Vliegen was het toverwoord, met driehonderd mensen in een vliegtuig en geheel Coronaproof.  Nou ja, met gebruik van een niet werkend mondkapje, die er voor zorgen kan dat je er doodziek van wordt. Dus Nederland ging blij op vakantie en was het niet naar het buitenland, dan wel in eigen land. Totdat de wereld opeens overal begon te zeiken over een oplopende besmettingsmeter. Landen kregen weer een negatief reisadvies en ook in Nederland ging de besmettingsmeter weer enorm omhoog. IC's bleven leeg, sterfgevallen waren er nauwelijks aan het virus, maar code rood stond al klaar om af gegeven te worden.

En nu wordt er weer druk naar allerlei maatregelen gezocht om de grote schaal van besmettingen de kop in te drukken. Alle mensen verplicht een muilkorfje is het eerste plan wat op tafel ligt.
En wie weet wat voor achterlijke ideeën er nog zullen volgen.
Kregen ze in het kabinet en bij de NOS nou maar eens Corona, al was het maar een dagje, misschien hielden ze dan eens op met dat gezeik en gezemel. Ga eens iets nuttigs doen en vergeet die wereldorde of welk complot of geen complot er achter de Corona schuil gaat. Ik word strontziek van jullie met dat eeuwige gezeik over Corona. Ik zat van de week zelfs te denken; "Ik zou zelfs Zwarte Piet willen inleveren, met als vergoeding geen gezeik over Corona meer."

Ik heb besloten dat ik me niet aan al die regels ga houden, ik weiger het Corona vaccin en zelfs de griepprik. Gewoon een eenmans protest. De boetes stuur ik wel naar Mark Rutte, want zo heet ik vanaf vandaag. Lazer op met die zooi, ik ben er honderd procent klaar mee!!

En als ik morgen niet meer wakker word, is dat ook best. Ben ik lekker van deze klote wereld weg!!

Volgende keer meer.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Waarschuwing geen blog voor kinderen !!!

Even

Het Haga ziekenhuis