Coronagekte

Al dagen vragen mensen mij wanneer er weer een nieuwe blog komt. Alsof ik zelf niet weet dat het allang tijd is voor een nieuwe blog. Eigenlijk zou dit al de tweede of derde blog moeten worden, omdat ik me voorgenomen had om elke week te bloggen. Maar het kwam er niet van. Niet omdat ik het vreselijk druk heb of iets dergelijks, maar omdat ik mijzelf een censuur heb opgelegd. Want als ik alles op had geschreven zoals ik me voelde en hoe het de afgelopen tijd gegaan is, dan zou de nieuwe blog meteen een vierde en vijfde wereldoorlog hebben ontketent. De derde wereldoorlog zitten we nu in, door de biologische aanval van China op de mensheid met het Coronavirus. 

Laten we het dan maar bij deze derde wereldoorlog houden. Ik word doodmoe van al die Coronagekte. Doodmoe van dat (censuur) hoofd van Rutte en zijn malle praatjes. Veel beloven, maar niks geven, doet ons dwazen in vreugde leven. Nou ja vreugde, morgen zitten we al tien weken opgesloten in huis. Maatregelen worden versoepelt, maar op een manier waarbij je denkt: "Welke kleuter heeft dit verzonnen?" En dan dat doodvermoeiende zinnetje ook elke keer als "De nieuwe anderhalve meter samenleving". Alleen bij de naam al zie ik een koude, harde wereld voor me. Mensen worden eenlingen, nooit meer een hand schudden, geen knuffel meer, geen zoen of een simpele arm om je heen. Alles op afstand. Als die mensen die zo graag die anderhalve meter samenleving willen, nu eens thuis met hun partner in bed beginnen, dan weten we dat die (censuur) mensen zich nooit meer zullen voortplanten. 
Mensen zijn toch gezelschapsdieren, die plakken toch het liefste samen. Gezellig met vrienden en vriendinnen genieten van het mooie weer. Gezellig in groepen genieten op een terras. Meiden onder elkaar die lekker gaan shoppen. Nee, dat mag niet!! Dan lopen er van die BOA's (Bruikbare Onervaren Agenten) die groepen mensen moeten aanspreken en beboeten voor hun levensgevaarlijke gedrag. Die anderhalve meter samenleving is eigenlijk een verkapt samenscholingsverbod. Als mensen niet meer samen kunnen komen, kunnen ze elkaar ook niet meer opjutten om ergens tegen in opstand te komen. Dus zendt de NOS, onze Staatsomroep, meer nepnieuws uit om de mensen bang te maken, zodat zij zich toch keurig aan de anderhalve meter zullen houden. 

De nieuwe anderhalve meter samenleving zullen we moeten ondergaan tot er een medicijn of vaccinatie is tegen het Coronavirus. Ik heb al een angstig vermoeden wie de proefkonijnen zijn om te zien of de middelen aanslaan bij mensen. Dat worden vast en zeker de ouderen en mensen met een beperking. De regering is nu al in overleg hoe ze verplichte vaccinatie kunnen invoeren, want stel je eens voor dat wij zullen weigeren. Wat zal het fijn zijn voor de regering als de vaccinaties of medicatie niet aanslaan en er duizenden mensen aan zullen overlijden. Het voelt bijvoorbaat al aan als het preventief ruimen van ouderen en mensen met een beperking, scheelt een hoop uitkeringen en pensioenfondsen kunnen worden opgeheven. Dan kan dat geld wel weer ergens aanbesteedt worden wat de regering belangrijker vindt. Want in de nieuwe anderhalve meter samenleving wordt dan vast ook een verplichte euthanasiewet opgenomen, waardoor mensen tot hun vijfenzeventigste kunnen werken, vijf jaar kunnen uitrusten en genieten van de kleinkinderen, om vervolgens te worden ingeslapen omdat ze anders te duur worden voor de maatschappij. (tsja, iedereen heeft wel een complottheorie) 

Ik word doodmoe van die Coronagekte. Na tien weken hetzelfde (censuur) gepraat in talkshows op tv, de persconferenties en de ellenlange debatten, komt dat hele Corona me de neus uit. 
En hoewel ik tot de grote risicogroep behoor, denk ik steeds vaker; "Ga nou weer eens gewoon, ouderwets, normaal doen. Weg met die anderhalve meter samenleving en gewoon weer normaal normaal doen!"

Maandag ga ik fijn aan mijn elfde week lockdown beginnen, mijn nieuwe normaal......

Volgende keer weer meer.


Reacties

Populaire posts van deze blog

Waarschuwing geen blog voor kinderen !!!

Even

Het Haga ziekenhuis