Zomer/wintertijd en meer geklets.

In de nacht van zaterdag op zondag mogen we weer gaan klootviolen met de klokken. Tenminste als die niet automatisch overschakelen naar de zomertijd. Het ezelsbruggetje is makkelijk om te onthouden of de klok een uur vooruit of achteruit moet. We zitten nu in maart, het voorjaar begint. Voorjaar, dus er komt een uur bij op de klok, hij moet nu een uur vooruit. Met oktober zitten we in het najaar. Najaar, dus dat is een uur terug. Een uur achteruit.
Maar het liefst schaffen we dat hele gekloot met die klok af. Gewoon lekker de wintertijd aanhouden, dat is beter voor mens en dier. Waarom de wintertijd? Omdat de zomertijd is verzonnen om energie te besparen en volgens andere verhalen werd de zomertijd ingesteld om de bezetter tijdens de Tweede Wereldoorlog op het verkeerde been te zetten.
Afschaffen dat gekloot dus, maar helaas, het kabinet is nog niet zo ver. Ondanks vele onderzoeken,  enquêtes bij de Nederlanders zelf, petities, het kabinet is en blijft doof en houdt nog even vast aan dat gekloot met de klokken. Ze willen dolgraag vriendjes blijven met Duitsland en de rest van de Europese Unie, dus zitten we waarschijnlijk straks opgezadeld met een eeuwige zomertijd. Rutte is een beetje het schoothondje van Angela Merkel. Als zij straks zegt dat ze liever de zomertijd heeft, dan wil Rutte dat ook.
Maar goed, van het weekend dan maar weer een paar klokken doldraaien voor het uurtje vooruit. Ik denk dat ik maar weiger mee te doen, laat ik ze lekker op de wintertijd staan. Zet ik de computer en mijn mobiel gewoon een uurtje terug. Kom ik eindelijk eens overal te laat. Dat veel te vroeg komen heb ik eigenlijk wel gezien, maar afleren kan ik dat niet. Dat wordt dan automatisch opgelost, door niet te klootviolen met de klokken. (oké, ik moet dan wel even klooien met de computer en mijn mobieltje, maar dat is dan ook weer eens een keer wat anders)

Staat donderdag iedereen netjes om half een klaar om naar IKEA te gaan, is het bij mij pas half twaalf en heb ik nog een uurtje.
We gaan donderdag met de FTP-Horen-bewoners naar IKEA. De bedoeling was dat we ergens begin mei zouden gaan, maar iemand kreeg het op de heupen en nu gaan we donderdag al. Was een complete verrassing, want ik was een paar dagen bij moeders. Dus ik had wel mail gekregen over hoe alles zou gaan verlopen donderdag, maar natuurlijk geen computer bij me, bij moeders. Dus ik kon geen mailtjes lezen. De mailbox van mijn mobiel heeft wel eens een koppeling naar mijn computer-mailbox gehad, maar dat is om de een of andere reden ook al een hele tijd niet meer zo.
Het plan was om met de Zeehos-busjes te gaan, maar dat lukte niet, die waren al bezet. (ga een week later denk ik dan, maar goed) Dus gaan we nu met Valys. Lekker eigen kilometers opmaken omdat iemand opeens haast had. Je merkt het al, hoewel IKEA een leuk doel is, de rompslomp er omheen vind ik drie keer niks. Ik heb al blij geroepen, dat als de begeleidsters nou samen met hun eigen auto gaan, dan hoef ik vast niet mee.
Ik zie echt al vier of vijf verschillende taxibusjes op verschillende tijden komen. Gaan er twee bewoners in een busje, krijgen ze een leuke gecombineerde rit. Mogen ze eerst naar Zoetermeer, dan naar Den Haag en komen ze veel te laat bij IKEA aan. Half zes is de terugrit, maar omdat er een busje Katwijk toevallig op de route heeft, staat hij er al om vijf uur. Ik heb een hard hoofd in het idee naar IKEA met Valys.

Maar goed, het duurt nog even voor het donderdag is. Ik ga dinsdag pas de bus bestellen, wie weet wat er nog veranderd hier.

Genoeg geleuterd, tot de volgende keer........... Laters!!

Reacties

Populaire posts van deze blog

Waarschuwing geen blog voor kinderen !!!

Even

Het Haga ziekenhuis