Wat gaat hier nu weer van worden??

Google+ gaat verdwijnen, althans het gedeelte voor consumenten. Google+ loopt niet zo lekker, mensen vinden het niet leuk genoeg. Die zitten liever op Facebook, al schijnt Facebook volgens de andere media meer een bejaardenplatform te worden. De jongeren zitten allemaal op Instagram, een ander deel van Facebook. Ik had, nadat ik ooit was uitgenodigd door een vriend, wel een Google+ account. Het enige wat ik daarop deed was mijn blogs delen. Maar dat houdt nu dus ook op, voortaan deel ik ze alleen nog op Facebook. Maar ik deelde, ook via Google+, mijn blogs ook met een groep "Nederlandse bloggers" Geen idee of dat ook gaat verdwijnen, maar de link via Google+ gaat dat dus wel. Kan ik gezellig gaan uitvogelen hoe ik daar dan weer mijn blog kan gaan plaatsen. "Nederlandse bloggers" is wel iets commercieels en zit ergens in Noordwijk dacht ik. Blogger blijft nog wel want Blogger is dan wel een onderdeel van Google, maar het hoort niet bij Google+. Nou ja een beetje wel, want in een grote gele balk staat op de begin pagina, dat de like-knop van Google+ verwijderd wordt en er via Google+ geen commentaar meer kan worden gegeven op de blogs.

Maar met die veranderingen vraag ik me af hoe lang Blogger dan nog blijft bestaan. Moet ik straks misschien ook modern gaan vloggen op YouTube. Zie je het al voor je?;

"Hallo luitjes." (mijn hoofd in beeld) "Hier ben ik weer Mario!!" (neurie deuntje van Nintendo Super Mario) "Vandaag gaan we boodschappen doen bij de Hoogvliet, ga je mee?" (wilde rit op de scootmobiel naar de Hoogvliet en door de supermarkt heen) "Nee, nee, jullie mogen mijn pincode niet zien, kijk maar even naar de blije glimlach van de caissière." (daarna weer een wilde scootmobiel rit terug naar huis) "Vond je deze vlog ook zo leuk? Doe dan een duimpje omhoog en vergeet niet te abonneren. Tot de volgende keer!!" (als ik weer boodschappen ga doen.)

De moed zakt me nu al in mijn schoenen, omdat ik eerlijk gezegd niet zou weten waar ik wekelijks of als ik erg populair word, dagelijks over zou moeten gaan vloggen. Zo'n spannend leven heb ik nou ook weer niet. En wie worden mijn doelgroep dan? Ik denk zelf opa's en oma's en een handje vol Zeehos vriendjes. Maar ja, stel dat ik vlog over mijn Lego op de computer, dan hoor ik vast bij de kindertjes. Wordt een rit naar de Hoogvliet extra lang omdat ik na elke vijf meter moet stoppen om met een kind op de foto te gaan.

En waar moet ik heen met al die goeie afzeik blogs over het Zeehos, al die verhalen om Clusterhoofden, CPB-ers, begeleiding, Hoofd Facilitair eens te vertellen wat ze wel of niet goed doen als Blogger zou verdwijnen?? Een ondergronds krantje en luisterboek beginnen??

Al die veranderingen ook, als iets goed loopt laat het dan lekker zo, maar helaas...
Ik verlang terug naar het ouwe goeie Hyves met de dansende banaantjes. Ofwel, ik merk dat ik te oud wordt voor het almaar sneller wordende en veranderlijke internet. Zo ben je ergens aan gewend en zo gaat het weer op de schop.

Vanaf eind maart, begin april verdwijnt Google+ voorgoed. Daar ben ik niet echt rouwig om, alle probleempjes die het met zich mee brengt wel. Dat irriteert me, ik houd nu eenmaal niet van verandering.

Nou zolang Blogger nog bestaat, tot de volgende keer....... en anders tot ziens in mijn vlogs (schaterlachende smiley)

Laterssssss,,,,,,,,,,,,,,,,,,!!!


Reacties

Populaire posts van deze blog

Waarschuwing geen blog voor kinderen !!!

Even

Het Haga ziekenhuis