Mannen

Vandaag ga ik het eens lekker over mannen hebben. Het mooie weer lijkt er weer aan te komen, dus de shirtjes mogen weer uit. Er mag weer gepronkt worden met de sixpacks en als de zomer even doorzet mogen ze weer in de zwemslip. Heren laat de komende zomer alsjeblieft die bermuda broeken en zwemshorts uit, ga lekker weer in die goeie ouderwetse zwemslip. Dat is veel leuker om naar te kijken. (dit geldt wel tot een bepaalde leeftijdsgrens, want oudere mannen staat het niet)

Dan heb ik nog een vraag aan jullie mannen, "Willen jullie tegenwoordig op tuinkabouters lijken ?" Ik zie steeds vaker mannen met een baardje. Geen gezicht vind ik dat, zo'n stoppelbaardje van een dag of twee niet geschoren kan wel sexy zijn. Maar zo'n baardje van vele dagen langer, ik vind het niks hoor. Is dat een nieuwe modetrend of hebben jullie Movember doorgetrokken tot april van dit jaar ? Kom op, ga jullie scheren en toon weer die frisse kinnetjes. Jullie lijken zo oud met zo'n baardje. Ik hoef echt niks met jullie, maar het maakt het kijken wel stukken leuker.

En waar zijn al die mannen in de zorg ? Lopen die alleen in ziekenhuizen rond, in de hoop ooit een arts te worden ? Ik wil meer mannen aan mijn bed hier op het Zeehos. We hadden er wel eentje, maar die is helaas naar een andere afdeling gegaan. Dus nu zit ik in een kippenhok van dames om me heen. En het maakt me niks uit of hij nou homo, hetero of transgender is, hij is begeleider, dus ik mag hem toch niet aanraken. Maar het is wel prettig een man, ik heb daar toch andere gesprekken, lolletjes en zo mee dan met dames. (en een man zeurt wat minder over rommel, hoe je haar zit en of je wel wat of niks gedaan hebt op een dag)

Eigenlijk vind ik dat we hier op het Zeehos een chronisch te kort aan echte mannen hebben. Maar dat komt vast omdat ik de medebewoners hier, wel als mens maar niet als echte mannen zie. Er zit er nou niet echt eentje bij waarvan ik denk, "Nou, met jou wil ik wel een beschuitje willen eten." Oke, eentje dan, maar dat is meer zijn lichaam, want zijn verstandelijke toestand doet me een hoop stappen terug nemen. Maar ook wat er hier werkt, echt veel mannen zijn er niet. Dus mannen, ga solliciteren, zeg je er gewoon bij dat je het voor mij doet. Dat er een grote behoefte is aan mannen op het Zeehos. Ik denk dat mijn  medebewonersgroep, de dames er net zo over denken. We verheugen ons er nu al op.

Als ik zo de twee bovenste blokken lees, dat mannen een sixpack moeten hebben, niet op een tuinkabouter mogen lijken. Dan hoor ik meteen mijn begeleidsters roepen, "Mario, wanneer ga je nou eens naar de kapper ? Het is geen gezicht dat lange haar !!" Ik wacht gewoon tot er een man weer hier op de afdeling komt werken. Als hij dan ook vindt dat mijn haar te lang is, dan ga ik wel naar de kapper. (smiley) Want als een man het zegt, dan is het echt.

Kan ik geen man adopteren ? Gewoon eentje om tegen aan te mopperen, gezellig mee samen te zijn, lol te hebben. Een vriend zie ik toch ook de eerst komende eeuwen nog niet verschijnen, dan moet er toch een mogelijkheid zijn van adoptie ? Want vrijwilligers verdwijnen ook als sneeuw voor de zon, ze komen een paar keer langs en daarna hebben ze het, zogenaamd of echt, heel druk. En daarna zie je ze niet meer. Volgens mij zit daar best wel een markt in, mannen adoptie. Schrijf ik me alvast in dat ik er eentje wil.

Ik ga maar stoppen met deze blog.
Er zijn mensen die vast tussen de regels door meer lezen dan er staat, maar ook dat zijn helaas meestal vrouwen.

Volgende keer maar weer meer.... geniet van het mooie weer (knipogende smiley)

Reacties

Populaire posts van deze blog

Waarschuwing geen blog voor kinderen !!!

Even

Het Haga ziekenhuis