Als ik ooit eens zou moeten gaan werken.....

Mijn enige en grootste blogfan, die ik vanmiddag weer eens zag, vond dat het wel tijd werd dat ik een nieuwe blog zou schrijven.
Ik zei nog dat ik eigenlijk niet weet waar ik dan over schrijven moet, maar opeens bedacht ik me dat ik van de week naar KPN heb gebeld. Dat is best een blog waard.

Ik belde naar KPN omdat ik informatie wilde over mijn Cloud-diensten, een service van de KPN. Als je je eens een middagje wilt ergeren of als je je verveelt, moet je eens bellen met een vraag die niet voorkomt in de lijst van de automatische telefooncentrale. Ook informatie over Cloud-diensten komt niet in die lijst voor, met als gevolg dat je in een grote cirkel van doorverbindingen terecht komt.

Als eerste kwam ik bij de algemene klantenservice terecht. Een jong meisje die volgens mij net van school kwam, nam op. Cloud-diensten ?  Daar had ze nou nog nooit van gehoord. Dus mocht ik voor de eerste keer mijn postcode, huisnummer en mijn laatste drie cijfers van mijn rekeningnummer doorgeven. De computer vond me direct, maar ook die had nooit van Cloud-diensten gehoord. Meisje lichtelijk in paniek, met de gedachte wat ze nou moest doen, dus ze kreeg de heldere ingeving me maar door te verbinden met de technische dienst van KPN. Gezellig zes minuten Celine de Jong aan gehoord en toen kreeg ik een brommerige man aan de lijn. Ik uitgelegd wat ik wilde weten, die man mijn verzoek na gebromd en toen mocht ik voor de tweede keer mijn postcode en huisnummer vermelden. De cijfers van het rekeningnummer had hij niet nodig. Weer had de computer mij snel gevonden en zowaar ook iets over Cloud-diensten. De brommerige man bromde iets onverstaanbaars, toen iets over zakelijk en voor ik het wist werd ik alweer ergens anders naar doorverbonden. Acht minuten een vage cd aangehoord, modern piano-gepingel en opeens een stem van een jongeman. Afdeling Zakelijk KPN. Ik weer het hele verhaal verteld, weer mijn postcode en huisnummer vermeld en ja hoor, weer had de computer mij zo gevonden.

Alleen hier werd het toch wel even moeilijk. Want de jongeman zag teveel dingen die hij niet begreep. KPN, Planet Internet, Zerrozorre-ano, Z-Zo Compagnie... Het duizelde hem zeker, want het bleef daarna lang stil. Te lang eigenlijk, want toen hij weer wat zei werd ik weer, voor ik er iets tegenin kon brengen, doorverbonden naar de algemene klantenservice van KPN. Het jonge meisje zat zeker op de wc, want ik kreeg nu een wat oudere dame. Dus ik heb haar over mijn rondreis door de telefoondienst van KPN verteld, mijn vraag weer gesteld en mijn gegevens weer gegeven, gevolg....... doorverbonden naar KPN Zakelijk want er staat zakelijk bij het woord Cloud-diensten. Weer acht minuten piano-gepingel en de jongeman was gauw gevlucht een gebrekkig Nederlands sprekende jongen was er voor in de plaats gekomen. Ondanks zijn gebrekkige taal en het drie keer opnieuw geven van mijn gegevens, was de jongen toch iets handiger met de computer dan al die anderen die ik al eerder had gehad. Maar een antwoord op mijn vraag... nee die kon hij niet vinden. En zoals hij zelf zei, al kon hij die vinden dan nog mocht hij die niet geven, want zaken die betrekking hebben tot Cloud-diensten worden nooit telefonisch afgehandeld. Nee dan kon ik beter met de Live-chat van KPN contact opnemen. Hij uitgelegd hoe en waar ik die kon vinden op de vele pagina's van de KPN-site en toen hing hij op. Zesenvijftig minuten aan de telefoon gezeten en geen steek verder gekomen, dat is echt knap !!!

Met het mannetje van Live-chat KPN was alles binnen tien minuten geregeld. Dat is nog veel knapper.

Als ik ooit eens zou moeten gaan werken, word ik telefonist bij een bedrijf als KPN. Lijkt me heerlijk om zo de hele dag de mensen in kringetjes rond te sturen. Ik verbind iedereen door. Daar hoef je vast geen opleiding voor gevolgd te hebben. Gewoon het knopje "doorverbinden" indrukken. KPN zou zo die knoppenkast bij de Spons (onze dagbesteding) kunnen zetten. Iedereen kan doorverbinden, zelfs onze bewoners. Zetten we de echte experts achter Live-Chat KPN, zorgen wij wel dat de mensen na een uurtje of meer zich bij hun melden.

De werkeloosheid is zo opgelost met dit systeem, zelfs de vluchtelingen kunnen er mee aan de slag. Ik zie een gat in de markt. Go KPN !!!

Volgende keer weer meer.........



Reacties

  1. Even ter aanvulling. Met dat mannetje van Live-chat KPN was het wel binnen tien minuten geregeld, maar daarna hoor je er ook niks meer van. Er zou nog een mail ter bevestiging binnen vijf werkdagen komen, maar het mannetje of vrouwtje dat de mailtjes uittypt is niet zo vlug. De vijf werkdagen zijn allang voorbij. Ik denk dat hij/zij de mailtjes ook doorverbindt tot ze bij de juiste mailadres zijn.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Waarschuwing geen blog voor kinderen !!!

Even

Het Haga ziekenhuis