De "kanker gekte" van het KWF

Ik word de laatste tijd strontziek van het Koningin Wilhelmina Fonds, het KWF, beter bekend als de kanker stichting. Bijna iedere avond komen die zeik kindertjes weer voorbij in de reclame van het KWF. Nou ja reclame, eerder een betuttelend filmpje waarin ze mensen oproepen te stoppen met roken. Het begint al met zo'n kind met een irritant kut stemmetje, "Soms zit ik op mijn kamer en ruik ik een vreemde lucht." Tsja, kind dan moet je een keer schone sokken aantrekken of je etensresten eens onder je bed opruimen. "Van meeroken krijg je ook zwarte longen." Knijper op je neus en je adem inhouden zou ik zeggen of lekker buiten gaan spelen. Pleurt op kut kinderen, maar ja, ze doen ook maar wat ze opgedragen is door volwassen mensen. "Waarom verkopen ze eigenlijk sigaretten?" Ik denk dat ze dat doen zodat jij er over kunt zeuren."Laten we zorgen voor een rookvrije generatie." Waar slaat die leus nou op ? Wanneer begint en/of eindigd een generatie ? De kindertjes die tussen 2000 en nu geboren zijn hebben al zwarte longetjes hoor KWF. Dus ik weet niet voor welk jaar of welke jaren jullie alvast reclame maken.

Voor dit zeikfilmpje hadden ze er eentje dat ze gingen tellen waar er allemaal rookwaar werd verkocht. En dat bleek op meer plekken dat dat ze brood konden kopen. Alleen het verschil van 21000 plekken vond ik ietwat overdreven. Tegenwoordig verkoopt bijna alles etenswaar (waaronder brood, al zijn ze belegd en wel) en rookwaar. Helaas doet de Rozer daar niet aan mee, die hebben dan weer alleen brood. Maar daar zijn ze dus ook niet geweest om te tellen.

Betuttelende filmpjes, we mogen als mens niet eens beslissen of we willen roken of niet. Alles moet als een schoolsysteem verboden worden. Dus hup de accijns omhoog, nare teksten op de pakjes, het moet de mensen afschrikken. Nog even en dan gaan we plaatjes sparen. Als variant op de felbegeerde voetbalplaatjes, komt het KWF met het idee om gruwelijke foto's op de pakjes rookwaar te plaatsen. Plaatjes van zwartgeblakerde longen, rottende tanden in zwart tandvlees (eerder een reclame voor tandpasta dan het KWF, denk ik dan) Plaatjes van dode zaadcellen, verouderde huid (bejaarde mensen) en wie weet wat ze nog meer bedacht hebben. Er zijn zelfs plannen de rookwaar zo duur te maken dat mensen het niet meer willen/kunnen kopen. Dan kost een pakje 50 euro, maar dan heb je er wel een beeldschermpje op en een appje die een filmpje afspeelt waarin je kunt zien wat een bestraling en chemokuur in je lichaam doet.

Maar het is niet alleen het roken hoor, al is dat vijand nummer 1 volgens het KWF. Onze goeie ouwe zon is ook een boosdoener. Heel Nederland spoelt weg door hevige regenval en het KWF is blij. Eindelijk hebben we dit jaar minder nieuwe gevallen van huidkanker dan andere jaren. Want die zon richt toch een schade aan op en in je lichaam. Zonnebaden is eigenlijk kanker oplopen. Dus het liefst ziet het KWF ons zoveel mogelijk binnenshuis. Of als we persé naar buiten willen, van kop tot teen ingesmeerd met een zonnebrandolie factor 150. Al is het de vraag of zonnebrandolie wel veilig en niet kankerverwekkend is. Maar dat horen we vast na een en an der onderzoek wel weer.

Je kunt tegenwoordig niets meer of je krijgt er wel kanker van. Kanker is de nieuwe builenpest van de 20ste en 21ste eeuw. En om het te voorkomen verbiedt het KWF alles maar. Hagelslag mag niet meer, ook de pindakaas is dubieus, niet zonnen, roken, in de file staan, vliegen of barbecueën, alles met rook is levensgevaarlijk. Verbrand vlees ook of andere producten, allemaal kankerverwekkend. Goed op de houdbaarheidsdatums letten want voor je het weet heb je ziekte nummer 1, kanker.

Ik ben de generatie van "Pindakaas, wie is er niet mee groot geworden".  Maar helaas zit ik in het staartje van de nieuwe generatie "Kanker, wie is er niet aan dood gegaan"

Kanker is een vreselijke ziekte, ik weet het, ken veel mensen die het hebben of hebben gehad en eraan zijn overleden. En het KWF doet best goed werk, maar laten we nou eens ophouden met dat betuttelen, dat denken voor anderen en laat mensen nou eens hun eigen keuzes maken.
We zijn al verplicht zo lang mogelijk te leven, omdat er geen goede euthanasiewet is. Laat ons dan zelf ook kiezen hoe we willen leven. En ga niet zeiken, de zorg is zo duur, want dan steken die zorgverzekeringsmaatschappijen hun geld meer eens in de zorg i.p.v. aandelen en sponsoringen die niets met zorg te maken hebben.

Want ik word doodziek van de "kanker gekte" van het KWF.

Volgende keer weer meer (knipogende smiley)

Reacties

  1. Wat betreft de 'Kanker-gekte'; ik denk dat er altijd een ziekte zal zijn zoals de builenpest, simpelweg omdat de technologie van de mensen achterloopt op hun paringsvermogen (ik ben van de generatie "Nederland wordt steeds slimmer" reclame LOI) nu durven ze dat er niet meer bij te zeggen, niet geloofwaardig meer, zeg ik wel eens...

    Naar mijn mening klopt het ergens wel wat je schrijft. Ik denk overigens zelf dat de zorg voor het grootste gedeelte zo duur is door slechte communicatie en misbruik van het geld dat er is, en niet door de hoeveelheden geld die er naartoe gaan.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Waarschuwing geen blog voor kinderen !!!

Even

Het Haga ziekenhuis