Uitwerken, bewerken, ga toch eens aan de slag ermee..

Ik heb de blog "De jongen en zijn droom." verwijderd. Niet omdat ik het niks vond of omdat er commentaar op kwam of lelijk of positief over gedaan werd. (vaak wordt er niet eens iets gezegd over een blog) Maar meer omdat ik het verhaal eerst voor mezelf wil uitwerken. Er zijn teveel kanten waar ik op kan gaan. Mijn droom of sprookje is best groot en dat realiseerde ik me toen ik nadacht over het tweede deel. Als het af is, dan zou het best een boekwerk kunnen zijn. Ik wil hem al jaren schrijven en heb zelfs een heel begin gevonden in mijn "Oude herinneringen doos".

Veel is onleesbaar omdat mijn handschrift niet erg netjes was of omdat er hele zinnen in spiegelbeeld zijn geschreven. "De oude Taal." Van rechts naar links. Er zijn zelfs zinnen helemaal in die "Oude Taal" (soort geheimtaal die ieder kind wel had) geschreven. Zelfs de allereerste tekening van Zerrozorre-ano (mijn pretpark) staat in dat schrift. Later heb ik die op een groot vel getekend en die hangt bij mij in de woonkamer aan de muur. Het gebied waar nu dus mijn pretpark Zerrozorre-ano is, wordt ook in het verhaal beschreven. Alleen is het dan nog geen pretpark, maar een landje waar een sprookje in mijn droom zich afspeelt.

Dus om het voor mijzelf overzichtelijk te houden en jullie niet steeds met een deel op te zadelen, leek het me beter om het eerste deel te verwijderen en er zelf maar eens mee aan de slag te gaan. Laat ik nu maar eens doorzetten en het hele verhaal gaan schrijven. De koude wintermaanden komen er toch aan, dus dan is het prettig dat ik wat te doen heb. De Facebook-spelletjes zijn leuk, maar om die nou de hele dag te spelen, wordt ook saai. Dan kan ik beter gaan typen. Laat ik dan toch nog eens één keer proberen een droom in mijn leven te verwezenlijken. Als het verhaal er maar eens is, in een bestandje of op papier. Dan kunnen we altijd nog eens kijken of ik er verder wat mee ga doen.

Dus uitwerken die hap, bewerken die zooi en ga eens aan de slag !! Als het verhaal ooit klaar is, dan mogen belangstellende het best lezen, Maar dat zien we tegen die tijd wel. (knipogende smiley)

Volgende keer weer een gewone (of niet) blog.......

Reacties

Populaire posts van deze blog

Waarschuwing geen blog voor kinderen !!!

Even

Het Haga ziekenhuis